ضرورت آشنایی بیشتر جامعه پزشکی با دانش پیشگیری و درمان بیماری چاقی

دبیر اجرایی نهمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی به افزایش چاقی و شیوع گسترده آن در جامعه اشاره و عنوان کرد: پزشکان و کادر سلامت باید دانش روز مرتبط با پیشگیری و درمان چاقی را داشته باشند.

دکتر محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار وبدا با اشاره به برگزاری اولین دوره کنگره پیشگیری و درمان چاقی از سال 86، گفت: محورهای این کنگره شامل تمامی وجوه مرتبط با چاقی است و از آنجا که چاقی به عنوان بیماری شناخته می شود، پیشگیری از آن دارای اهمیت بالاست.

وی افزود: در پیشگیری و درمان چاقی، تخصص هایی مانند تغذیه، گوارش، غدد درون ریز متابولیسم، جراحی، علوم رفتاری روانشناسی و روانپزشکی، علوم پزشکی ورزشی، پرستاران و ماماها مشارکت داشته و گروه هدف کنگره هستند. با توجه به سطح علمی بالای کنگره، همواره با استقبال گسترده گروه های پزشکی روبرو بوده ایم.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران یادآور شد: بحث چاقی فراتر از اختیارات و مسئولیت های وزارت بهداشت است. شیوع چاقی در بین اقشار و گروه های مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، بسیار بالاست و عوارض ناشی از چاقی، از کار افتادگی، هزینه های درمان و کاهش بهره وری، بار مالی سنگینی را به نظام سلامت و اقتصاد کلان کشور تحمیل می کند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه توجه به چاقی و پیشگیری و درمان آن، منحصرا مربوط به وزارت بهداشت نیست، افزود: ارگانها و دستگاه های اجرایی مختلفی در این حوزه از جمله آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، رسانه ها و شهرداری ها می توانند مخاطب این کنگره باشند.

دبیر اجرایی نهمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی تاکید کرد: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی بالاست و علاقه مندان برای شرکت در این رویداد علمی، بیش از دو ماه فرصت دارند و امیدواریم استقبال از این دوره همانند دوره های گذشته، بالا باشد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید