تضمین رشد و پایداری شرکت آواپزشک با ورود به بورس/ مزایای ورود یک کارخانه تولید سرنگ در بازار بورس

ورود کارخانه آواپزشک به عنوان اولین شرکت در زمینه ملزومات پزشکی تزریقی در بورس محسوب می‌شود که مزایای مهمی را به همراه خواهد داشت چرا که شرکت‌های تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی هم اکنون در بورس جایگاهی ندارند.

دکتر محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران، پس از بازدید از کارخانه آواپزشک اظهار داشت: امروز شاهد بودیم که شرکت آواپزشک محصولات استراتژیک و مهمی را برای کشور تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر شرکتی همانند آواپزشک در بازار سرمایه پذیرفته شود به نفع بازار سرمایه است، افزود: پتانسیلی که می‌تواند در اختیار این شرکت قرار دهد منجر به تامین مالی شده و از طرفی توسعه بیشتر و بزرگتر شدن این کارخانه را به همراه دارد.

شیرازی تصریح کرد: استفاده از معافیت مالیاتی از جمله مزایای حضور در بازار فرابورس است و پس از حضور این شرکت در بازار فرابورس، سهام این شرکت می‌تواند با اخذ وام به وثیقه گذاشته شود که این موضوع عرصه جدید رشد و توسعه را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که در لیست بورس باشند مقبول‌تر و معتبر تر هستند لذا شرکت‌های سهامی عام که در بورس پذیرفته می‌شوند اعتبار بیشتری برای فروش محصولات خود در بازارهای داخلی و صادراتی خواهند داشت و هم تأمین کنندگان مواد اولیه داخلی و خارجی اعتبار بیشتری برای اینگونه شرکتها قائل هستند.

وی با بیان اینکه عمدتاً شرکت‌های دارویی کشور در بورس و بازار سرمایه حضور دارند، گفت: شرکت‌های تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی عمدتاً در بورس جایگاهی ندارند لذا ورود کارخانه آواپزشک بعنوان اولین شرکت در زمینه ملزومات پزشکی تزریقی در بورس منجر میشود تا سایر شرکت‌های تجهیزات پزشکی نیز تشویق به حضور در بورس شوند و خود به خود این صنعت مورد توجه قرار می‌گیرد همچنین ورود به بورس برای خود کارخانه آوا پزشک نیز می‌تواند مزیت بزرگی محسوب شود.

شیرازی گفت: ملاحظه کردیم که خوشبختانه کارخانه آواپزشک در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد و انصافا وضعیت شرکت هم از لحاظ مالی هم از نظر تولید و هم از نظر نیروی انسانی و مدیریت بسیار خوب بوده لذا در بازار سرمایه چشم انداز خوبی را خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: ضمن بازدیدی که از کارخانه اواپزشک داشتیم و ارزیابی‌های صورت گرفته منجر شده تا با ظرفیت‌های این کارخانه و پتانسیل آن از لحاظ سخت افزاری و پرسنل مجرب آشنایی پیدا کرده و باتوجه به جایگاه و وضعیت خوبی که دارد انشاالله توسعه بیشتری می‌یابد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید