بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی/ عصر فراروی ما عصر اطلاعات است

دکتر رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت به مناسبت بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی یادداشتی را به معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال کرد.

به گزارش وبدا، در این یادداشت آمده است:

امروزه دانایی بشر منوط به داده‌ها و اطلاعاتی است که ماهیت و سمت و سوی حرکت بشر را به سوی تعالی تغییر می دهند. عصر فرا روی ما که همانا عصر اطلاعات نامیده می‌شود و بدون کوچکترین تردیدی می‌توان اذعان نمود که در دنیای امروز یکی از شاخص های ارزیابی توسعه و برنامه ریزی کشورها داشتن نظام و فرایند کمی و کیفی فعالیت‌های آماری است.

علاوه بر این، برنامه‌ریزی یکی از اولویت‌هایی است که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی و توسعه و پیشرفت کشورها نقش به سزایی دارد.

بدون شک برای برنامه‌ریزی بهینه و کارآمد؛ داشتن آمار و اطلاعات صحیح امری بدیهی است. براین اساس، کسب آمار و داده های اطلاعاتی برای همگان به ویژه برنامه‌ریزان و مدیران رده بالا در تمامی جوامع بسیار ارزشمند و انکار ناپذیر است. لذا با توجه به اهمیت آمار و به منظور شناساندن جایگاه آن برای مردم و مسئولین و همچنین ارتقا سطح سواد، آگاهی و فرهنگ آماری در جامعه، روز اول آبان ماه روز ملی آمار و برنامه ریزی نام گرفته است.

همانگونه که اطلاع دارید اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه تولید آمار و اطلاعات، از دستاوردهای مهم حوزه بهداشت در دهه‌های اخیر است که این موفقیت، مدیون تلاش‌های همکاران در واحدهای مختلف شبکه بهداشتی درمانی کشور و کارشناسان گروه آمار در معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌/دانشکده ها و شهرستان‌هاست. به همین مناسبت ضمن تبریک روز ملی آمار به همه این عزیزان، خواهمشند است دستور فرمایند از تلاش‌های همکاران آمار و اطلاعات و برنامه ثبت مرگ آن معاونت و شهرستان های تابعه به نحو شایسته تقدیر و تشکر بعمل آید.

امید است با حمایت‌های همه‌جانبه، شاهد ارتقای نظام اطلاعات و آمار سلامت و استفاده بهینه از آن در نظام سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی برای ارتقای سلامت مردم کشورمان باشیم.

#معاون بهداشت وزارت بهداشت
#روز ملی آمار و برنامه ریزی
#سلامت
#وزارت بهداشت

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید