تعرفه گاز مصرفی تأسیسات گردشگری مشابه تعرفه خدمات محاسبه می‌شود

امسال هم مانند سالهای گذشته؛ در لایحه بودجه ۱۴۰۴ ذکر شده که تعرفه گاز مصرفی تأسیسات گردشگری و صنایع دستی و آب‌درمانی‌ها و هتل‌ها در سال آینده مشابه تعرفه خدمات محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه ۱۴۰۴ امروز از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. در تبصره ۱۴ لایحه پیشنهادی مربوط به برق و انرژی هسته‌ای آمده که تعرفه گاز مصرفی تأسیسات گردشگری و صنایع دستی و آب درمانی‌ها و هتل‌ها، مشابه تعرفه خدمات است و تعرفه برق موارد موضوع این بند در مناطقی که فاقد گاز هستند برابر تعرفه مصارف عمومی در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق در نظر گرفته می‌شود.

تغییر تعرفه گاز مصرفی تاسیسات گردشگری از صنعتی به خدماتی در بودجه سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ نیز قید شده بود. براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ تعرفه گازبهای تاسیسات گردشگری براساس متوسط نرخ خوراک پتروشیمی و در گروه تعرفه صنعتی محاسبه می‌شد که این موضوع موجب افزایش چشمگیر هزینه گازبهای این واحدها و نارضایتی فعالین گردشگری شده بود.

در پی تصویب قانون بودجه و مکاتبه وزیر میراث فرهنگی با وزیر نفت مبنی بر اعلام مصادیق تاسیسات گردشگری موضوع جز ۲ بند م تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تعرفه گاز طبیعی تاسیسات گردشگری، صنایع دستی و آب‌درمانی و هتل‌ها از ابتدای همان سال مشابه تعرفه بخش تجاری معادل ۱,۴۹۵ ریال محاسبه شد و از شمول تعرفه صنعتی خارج شدند.

امسال هم در صورت تایید این تبصره از قانون بودجه ۱۴۰۴ توسط مجلس، مشمولین با ارائه تاییدیه از ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌توانند از مزایای قانونی موجود استفاده کنند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید