بیش از 35 هزار تماس با سامانه 190 در یک هفته/ ثبت بیش از 3 هزار مورد شکایت از سوی مردم در این سامانه
مدیر مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت (سامانه ملی 190) از فعالیت شبانه روزی این سامانه برای ارائه خدمات به هموطنان مان خبر داد و گفت: در بازه زمانی 21 تا 27 آذرماه که با تعطیلی ادارات در بسیاری از استانها روبرو بودیم، بیش از 35 هزار تماس با این سامانه ثبت شده است.
دکتر مرضیه حکمت در گفتگو با وبدا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در بازه زمانی فوق، 2 هزار و 205 تماس در مورد اورژانس، 4 هزار و 802 تماس در مورد بهداشت، 15 هزار و 685 تماس در مورد استعلام موجودی دارویی، 2 هزار و 432 تماس در مورد مشاوره دارویی، 2 هزار و 549 تماس در مورد شکایت دارو، 5 هزار و 13 تماس در مورد درمان، 985 تماس در مورد تعرفه و 1 هزار و 110 تماس در مورد شکایات کادر درمان در سامانه ملی 190 ثبت شده است.
وی افزود: بیشترین تماس های مردمی با سامانه 190 در بازه زمانی 21 تا 27 آذرماه با 44 درصد مربوط به استعلام موجودی دارویی و با 14 درصد مربوط به شکایات حوزه بهداشت به ویژه بهداشت محیط و درمان بوده است.
مدیر مرکز ملی پاسخگویی شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: در این مدت همچنین 3 هزار و 373 مورد شکایت از سوی مردم در سامانه ملی 190 ثبت شده که بیشترین شکایات مربوط به حوزه بهداشت و عدم رعایت بهداشت محیط بوده است.
دکتر حکمت ادامه داد: در برخی موارد فوریتی، همکاران ما بلافاصله تماس هایی با مراکز درمانی برقرار و وضعیت شکایات، سریعا پیگیری می شود و سایر شکایات نیز به معاونت های مربوطه در دانشگاه های علوم پزشکی به صورت برخط ارجاع می شود.
دیدگاهتان را بنویسید