باطری موتورسیکلت‌های برقی در کشور مشکل دارند

اصغر فرضی‎پور، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات و لوازم یدکی گفت: در کشور تعداد 40 شرکت تولیدکننده موتورسیکلت برقی وجود دارد که در حوزه موتورسیکلت‌های برقی نیز ورود پیدا کرده‌اند؛ اما کماکان در باطری این نوع خودروها دچار ایراد هستیم و به همین دلیل این تکنولوژی نتوانسته در کشور موفق عمل کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات و لوازم یدکی تهران با بیان اینکه کارخانجات دوچرخه و موتورسیکلت با هدف ارائه آخرین ابداعات، نوآوری‌ها و اختراعات با حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی سعی در نمایش توانمندی‌های تولیدگران داخلی را دارند، گفت: با ابداعات و نوآوری می‌توان مشکلاتی که در بازار موتورسیکلت و دوچرخه وجود دارد را حل کرد.

اصغر فرضی‎پور ادامه داد: در کشور ۴۰ شرکت تولیدکننده موتورسیکلت به فعالیت می‌پردازد که از این نظر جوابگوی نیاز بازار از لحاظ کمیت است.

وی افزود: تولیدات متنوعی برای استفاده جوانان وجود دارد با توجه به اینکه به قول فرمایش رهبری تولیدکننده نباید از هفت خوان بلکه باید از ۷۰ خوان عبور کند؛ اما این فعالان اقتصادی همیشه در صحنه حضور فعال داشته‎اند.

نقایص باطری موتور برقی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات و لوازم یدکی تهران گفت: ورود موتورهای برقی به کشور به دلیل نقایصی که در مورد باطری آنها وجود دارد در حال حاضر جوابگوی نیاز بازار نیست.

فرضی‎پور در ادامه گفت: پس از حدود طی مسافت ۶۰  تا ۸۰ کیلومتر باطری نیاز به شارژ پیدا می‌کند موتورسیکلت ایران در جهان حرفی برای گفتن ندارد با توجه به امکانات، تحریم‌ها، مشکلات ارزی و عدم رقابت در جهان شناخته شده نیستیم؛ اما در حد منطقه و خاورمیانه عملکرد خوبی داریم.

وی تاکید کرد: گرچه مانند دیگر صنایع درگیر مشکلات تخصیص ارز، قطعی برق و گاز، رقابت در بازار و امکانات و مواد اولیه هستیم.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید