سال سخت صنفی، بدترین بازارِ شب عید و جولان لوازم آرایشیِ قلابی/ سرطان های ناشی از مصرف کالاهای تقلبی به ۱۴ سال رسیده!
پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران| سالی که گذشت برای صنف آرایشی، بهداشتی و عطریات تهران سال سختی بود؛ مالیاتِ ارزش افزوده، نبود زیرساخت های لازم، ممنوعیت های موجود و موارد دیگری از این دست که فرود امینی، رئیس اتحادیه این صنف به آن گریزی زده مواردی که همگی بدترین شب عید را برای بازار این صنف رقم زدند. نکته ای که مورد تاکید امینی، قرار می گیرد، جولان لوازم آرایشی قلابی و سوءاستفاده از قدرت خرید پاین شهروندان ست. او با هشدار جدی در خصوص سونامیِ سرطان، تصریح کرده که سرطان هایِ ناشی از مصرف کالاهای تقلبی به سن ۱۴ سال رسیده است.
رئیس اتحادیه صنف آرایشی، بهداشتی و عطریات تهران، می گوید صنف آرایشی، بهداشتی و عطریاتِ تهران سال سختی پشت سر گذاشته؛ به گفته فرود امینی، مالیاتِ ارزش افزوده و نبود زیرساخت های لازم مشکلات زیادی را به وجود آورد اما با وجود اعتراض ها متاسفانه سازمان امور مالیاتی تاکنون اقدام مثبتی انجام نداده است. با این حال با توجه به سبقه رونق بازار صنوف در شب های منتهی به عید نوروز از امینی در خصوص وضعیتِ بازار شب عید در صنف آرایشی بهداشتی و عطریات تهران، می پرسیم.
رئیس اتحادیه با این توضیح که کالاهای آرایشی، بهداشتی و عطریات به دلیل اهمیت بهداشت و زیبایی پر مخاطب بوده و جایگاه ویژه ای در جامعه مصرف دارد، توضیح می دهد که چگونه گران شدن ارز، بازار کیاد شب عید در بدترین نوع خود را رقم زد. به گفته امینی، افزایش قیمت ارز، باعث افزایش قیمت کالا شد اما به دلیلِ پایین بودن قدرت خرید مصرف کننده و رکود حاکم بر بازار، نرخ کالا معادلِ ارز افزایش نداشت و در کل اعضا صنف بدترین بازار شب عید در کاسبی خود را تجربه می کنند.
سونامیِ سرطان و هشدار جدی رئیس اتحادیه صنف آرایشی، بهداشتی و عطریات تهران
در بحبوحه کسادی بازار، شاهد جولان لوازم آرایشی تقلبی هم هستیم که سعی دارند با قیمت های پایین تر موجبان وسوسه مخاطب را برای خرید فراهم کنند؛ رئیس اتحادیه صنف آرایشی، بهداشتی و عطریات تهران، می گوید پیرامون وضعیت کالاهای آرایشی بهداشتی و عطریات تقلبی، می گوید که با ممنوعیت واردات کالاهای آرایشی، بهداشتی وعطریات، بی توجهی مسئولان به بازار عرضه و تقاضا و عدم کنترل لازم در مرزها ، متاسفانه کالاهای بی کیفیت و تقلبی بدون کارشناسی تخصصی به بازار کشور وارد شده است و به دلیل ارزان بودن تقاضا دارد. امینی اما در یک توضیح هشدارآمیز با بیان اینکه مصرف کنندگان اطلاع ندارند که در دراز مدت دچار عوارض و تبعات ناشی از مصرف کالای تقلبی خواهند شد، تصریح می کند که طبق اعلام سازمان غذا و دارو، سرطان هایِ ناشی از مصرف کالاهای تقلبی به سن ۱۴ سال رسیده و سونامی سرطان در راه است. او از همه هموطنان می خواهد از خرید کالاهای آرایشی بهداشتی تقلبی جدا خودداری کنند.
اما خریدار چطور می تواند کالای اصل و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهد؟ رئیس اتحادیه صنف آرایشی، بهداشتی و عطریات تهران به خریداران و مصرف کنندگان محصولات آرایشی بهداشتی و عطریات توصیه می کند فقط از فروشگاه ها و گالری های مجاز که دارای پروانه کسب از اتحادیه آرایشی بهداشتی و عطریات هستند و کالاهای اصالت دار عرضه می کنند، خریداری کنند.
دیدگاهتان را بنویسید