هشتمین نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی با مشارکت 100 شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود

هشتمین نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی از تاریخ 13 لغایت 16 مهرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن‌های شماره 40 و 41 برگزار خواهد شد.

خودكفايي كشور در توليد تجهيزات ايمني و آتش نشاني

همواره موضوع و اهميت ایمنی و حفظ و ارتقاي آن برای حفظ سلامت همه شهروندان حائزاهمیت است و متاسفانه در بروز حوادث متعدد، وجود نقصان در كم و كيف ايمني و تجهيزات آن، از دلايل و مقصرين اصلي ايجاد آن حادثه و خسارات ناشي از آن به شمار مي رود.

هنوز تلخی حوادثی چون پلاسکو و متروپل از خاطرمان نرفته است و  حالا رشادت آتش‌نشانان عزيز كشورمان که با حداقل امكانات به دل آتش می‌زنند تا جان هم وطنانشان را نجات دهند زبان زد دنیا است، اما نباید فراموش شود كه هرچه تجهیزات و امکانات ایمنی و آتش‌نشانی در گستره کشوري، از ساختمان‌های مسکونی و تجاري و اداري گرفته تا سازه ها و كارخانجات بزرگ، بیشترو به روزتر شود حاصلش مهار امكان بیشتر حوادث و حفظ سلامتی آحاد مردم و آتش نشانان كشور خواهد بود.

تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی همواره از مهم ترین ابزارهای نجات و صحنه حوادث محسوب می‌شود، از یک تولیدی و کارگاه خانگی کوچک گرفته تا کارخانه‌ها و تاسيسات بزرگ کشور همه و همه نیازمند این تجهیزات و ایمن سازی هستند. از طرفی کم و کیف توان عملیات‌های امداد و نجات و یا امر مهم ديگر در مدیریت بحران در حوادث و بلایای طبیعی نیز ارتباط مستقیمی با میزان دسترسی و آشنایی کاربران با انواع پيشرفته تجهیزات امداد و نجات و اطلاع از آخرین دستاوردها و تکنولورژی روز دنیا در این صنعت دارد.

درهمين راستا و با اهتمام و توجهات سازمان توسعه تجارت واعلام تقویم نمایشگاهی کشور “هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و فن‌آوری‌های نوین بهداشت، ایمنی، محیط کار، آتش‌نشانی، مدیریت بحران، امداد و نجات” از روز پنجشنبه 13 لغایت 16 مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار ‌شود.

ايران در کیفیت محصولات صنعت ایمنی و آتش‌نشانی مدعي است

حسین مصطفی زاده رئیس اتحادیه صنف لوازم ایمنی، آتش‌نشانی و علائم نیروهای مسلح، در خصوص اهمیت برگزاری این‌ نمایشگاه در کشور معتقد است: صنف ایمنی و آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین اصناف کشور است كه ارتباط مستقیم با حفظ سلامت و جان افراد جامعه دارد و اين مهم مسئولیت بنده و همکارانم را در این صنف صدچندان کرده است.

لذا کوچکترین قصور و بی احتیاطی در كم و كيف تولید و عرضه تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی باعث خسارات جبران ناپذیری خواهد شد، به همین منظور دراتحادیه همواره اولویت با کیفیت محصولات است. از همین رو این نمایشگاه بهترين و مهم ترين فرصت برای شناخت و معرفی تولیدکنندگان و واردکنندگان معتبر و عرضه محصولات متنوع و با کیفیت و ایمن به گروه هاي هدف و عموم جامعه است.

مصطفی زاده با اشاره به شکوفایی تولید تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی افزود: پيشتر اهميت و لزوم کیفیت مطلوب تجهیزات آتش نشانی باعث شده بود که بسیاری از مشتریان این حوزه رو به تجهیزات خارجی بیاورند و لذا عمده تجهیزات این صنعت وارداتی بود. اما اکنون مفتخریم بگوییم كه به لطف خدا و همت بالای تولیدکنندگان وفعالان این عرصه در چند سال اخیر، شاهد خودباوری، شکوفایی و خودکفایی در توليد تجهیزات حفاظت فردی و آتش نشانی هستيم.

وی تاکید کرد: برخی از کشورها با هدف ضربه زدن به صنعت ایمنی و آسیب به مردم و کشورعزیزمان و ناکارآمد جلوه دادن حافظان ایمنی دست به دامن تحریم‌های ناجوانمردانه و غیرانسانی دراین حوزه شدند و تصور می‌کردند که صنعت و تولید در این بخش دچار مشکل خواهد شد، ولی اکنون با توجه به این پیشرفت‌های چشمگیر، اكنون به جهان ثابت شده است که عزم و همت ایرانی چطور می‌تواند چرخ تولید و اقتصاد را در تحریم، با قدرت و بهتر از گذشته بچرخاند و هم اکنون در صنعت ایمنی و آتش‌نشانی صاحب کلاس تولید و در رقابت با محصولات مشابه خارجی سربلند و مدعی باشیم.

آنجفی: تحقق شعار سال درهشتیمن نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی

علی آنجفی برگزارکننده اين نمايشگاه ضمن تبریک روز بزرگداشت آتش‌نشانی و ایمنی و ادای احترام به شهدای عزيز آتش‌نشان گفت: هفتم مهر بهانه ای‌ست برای یادآوری و پاسداشت رشادت‌ هاي مردان بزرگ و بي ادعايي که با دست خالی به جنگ آتش می‌روند و با مظلوميت و گمنامي براي حفظ جان حادثه ديدگان و هموطنانشان ايثارگري مي كنند.

مديرعامل موسسه فرارسانه با اشاره به اهميت شعار سال افزود: در راستای تحقق اهداف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری؛ رشد تولید، مهار تورم و خودکفایی روزافزون کشور عزیزمان در صنعت بسیار حساس و مهم ایمنی و آتش نشانی، سعی کردیم تمام تلاشمان را برای برگزراي هر چه باشكوه تراین رخداد ملي درهشتمين نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی داشته باشيم. به همین منظور دبيرخانه اين نمايشگاه ازابتدای سال جاري رایزنی‌ها و اطلاع رسانی‌های گسترده ای را براي در معرفی گسترده آن در داخل و خارج کشور داشته است. حاصل اين اقدامات

در ستاد برگزاری، حضور و مشارکت بيش از ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی و دانش بنیان در فضایی بالغ بر10 هزار متر مربع است.

رئیس ستاد برگزاری اين نمایشگاه با اشاره به حضور سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با اين صنعت گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دوره، رایزنی و تفاهم با عمده سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط است که حاصل آن حضور و مشارکت فعال این مجموعه‌ها در برگزاري اين رخداد است. مرکز تحقیقات وزارت کار امسال درپاویون مخصوصی قرار است با همکاری هلدینگ‌های بزرگ صنعتی كشور از جمله ایران خودرو، ذوب آهن، فولاد مبارکه، مس گل گهر و غيره برای اولین بار از مجموعه مرآت در این نمایشگاه رونمایی کند، یا برای اولین بار هلدینگ بزرگ تسلیحات رزم انفرادی و پدافند هوایی وزارت دفاع در این نمایشگاه حضور يافته و قرار است آخرین تولیدات و دستاوردهای داخلی در حوزه تجهیزات حفاظت فردی، آتش‌نشانی و امدادی خود را به معرض نمایش بگذارد. جمعیت هلال احمر ایران نیز از دیگر حامیان نمایشگاه هشتم است که با مشارکت در این رویداد مهم آخرين تجهیزات امدادی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

آنجفی در خصوص اهمیت حضور این سازمان‌ها در نمایشگاه تاکید داشت: بسیاری از تولیدکنندگان صنعت ایمنی و آتش نشانی به طور مستقیم و غیرمستقیم با وزارت کار، هلال احمر، سازمان آتش‌نشانی و نهادهايي از اين دست درارتباط هستند و لذا با حضور معاون محترم وزیرکار یا مدیرعامل محترم آتش نشانی و دیگر مسئولان و مدیران ارشد كشوري و لشگري در اين نمایشگاه، با آخرین دستاوردها و تولیدات اين صنعت از نزدیک آشنا می‌شوند و اين تعامل و گفتگوها علاوه بر ايجاد زمينه همكاري هاي مختلف، موجب ايجاد انگيزه مضاعفی برای فعالان این صنعت خواهد بود.

از طرفی مشارکت‌کنندگان نيز می‌توانند مشکلات و دغدغه‌هایشان را مستقیما و بدون مشكلات معمول با مسئولان و مديران تصمیم ساز و موثر اجرايي كشور در میان بگذارند. بی شک نتیجه اين جلسات و گفتگوها باعث ايجاد زمينه بيشتر شکوفایی و توسعه این صنعت در كشور خواهد شد.

مدیرعامل موسسه فرارسانه افزود: تلاش دو سال اخیر بنده و همکارانم برای حضور و مشارکت و معرفی این نمایشگاه و توانمندی‌های داخلی با کشورهای همسایه و هدف به ثمر نشسته و امسال بازدیدکنندگان قابل توجهي از اين كشورها در نمایشگاه حضور خواهند داشت. از طرفی برای اولین بار با هماهنگی سازمان توسعه تجارت، هیئت‌های تجاری کشورهای هدف برای بازدید از نمایشگاه و برگزاری جلسات B2B فراهم شده است واميد مي رود با توجه به  افزايش کیفیت بالای تولیدات داخلي اين صنعت، امسال شاهد صادرات قابل توجه و فرصتي براي ارزآوری بيشتر براي كشورمان باشيم و اين می‌تواند نقطه عطفی در این صنعت باشد.

آنجفی با اشاره به برنامه‌های مختلف و جانبی نمایشگاه گفت: امسال سعی کردیم در کنار این رویداد بزرگ، کارگاه‌های تخصصی و آموزشی متعددي داشته باشیم که با مساعدت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی امکانات مناسب براي برگزاری مناسب کارگاه‌های آموزشی نيز فراهم شده است.

کارگاه‌های تخصصی در حوزه تجهیزات حفاظت فردی و امدادی با اساتید برجسته و به نام این حوزه برای شركت كنندگان و بازدیدکنندگان تشكيل خواهد شد. همچنین برای اولین بار کارگاه کوچینگ فروش برای مشارکت کنندگان نمایشگاه برگزار خواهد شد. وی تاکید کرد: هدف از برگزاری اين کارگاه، ایجاد زمينه ارتباط سازنده تولیدکنندگان و فعالان صنف با شرکای خارجی است و ظرفيت بالای ارز آوری صنعت ایمنی و آتش‌نشانی براي كشور، امر مهمي است که نباید از آن غافل شویم.

آنجفي ضمن قدرانی از تمام مدیران و مسئولینی که با دغدغه مندی و احساس مسئولیت ياري گر اين رخداد مهم هستند، از جمله وزارت محترم کشور، وزارت کار، استانداری تهران، شهرداری تهران، جمعیت هلال احمر و همچنین سپاس از رسانه‌هایی که برای پوشش اخبار و اطلاع رسانی صنعت ایمنی و آتش نشانی کشور تلاش می‌کنند، از همه علاقه مندان و فعالان صنایع مختلف برای بازدید از این رویداد مهم نمایشگاهی کشور در صنعت ایمنی و آتش نشانی دعوت كرد.

شايان ذكر است این نمایشگاه از تاریخ 13 لغایت 16 مهرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن‌های شماره 40 و 41 برگزار خواهد شد.

 

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید