رویداد آچاره به مناسبت روز کارگر برگزار شد

آچاره

به گزارش ریان، رویداد بزرگداشت روز کارگر، سه شنبه 11 اردیبهشت ماه توسط آچاره برگزار شد. در این رویداد، حامد تاج‌الدین مدیرعامل گروه آچاره با اعلام آمارهایی از این پلتفرم گفت: «آچاره بالغ بر ۱۵۰ هزار متخصص در شهرها و کلان شهرهای مختلف ایران دارد و بیش از ۲ میلیون کاربر از پلتفرم آچاره استفاده می‌کنند. تقریبا سالی یک میلیون سفارش روی پلتفرم آچاره انجام می‌شود و متخصصان می‌توانند از پلتفرم آچاره برای عرضه خدمات خود به مشتریان بهره‌مند شوند.» وی همچنین در خصوص ورود این پلتفرم به بورس توضیح داد: «صحبت‌های اولیه این فرآیند انجام شده و زمینه‌های اولیه […]

به گزارش ریان، رویداد بزرگداشت روز کارگر، سه شنبه 11 اردیبهشت ماه توسط آچاره برگزار شد. در این رویداد، حامد تاج‌الدین مدیرعامل گروه آچاره با اعلام آمارهایی از این پلتفرم گفت: «آچاره بالغ بر ۱۵۰ هزار متخصص در شهرها و کلان شهرهای مختلف ایران دارد و بیش از ۲ میلیون کاربر از پلتفرم آچاره استفاده می‌کنند. تقریبا سالی یک میلیون سفارش روی پلتفرم آچاره انجام می‌شود و متخصصان می‌توانند از پلتفرم آچاره برای عرضه خدمات خود به مشتریان بهره‌مند شوند.»

وی همچنین در خصوص ورود این پلتفرم به بورس توضیح داد: «صحبت‌های اولیه این فرآیند انجام شده و زمینه‌های اولیه ورود به بورس فراهم شده است و آنها به صورت جدی این فرآیند را دنبال می‌کنند. طبق گفته تاج‌الدین با توجه به سختی‌های این مسیر آچاره در حال حاضر در اواسط این راه قرار دارد و آنها امیدوارند امسال بتوانند به مرحله درج نماد برسند.»

مدیرعامل آچاره با اشاره به روند رشد آچاره، افزود: «ابتدای کار آچاره از سال ۹۵ با فعالیت‌هایی در رسته‌های حوزه نظافت و تعمیرات منزل شروع شد و ما کم کم خدمات بیشتری را به پلتفرم اضافه کردیم. لوازم خانگی، تندرستی، پزشکی، اسباب کشی که تازه‌ترین سرویس ما حوزه بازسازی و نوسازی است.»

تاج‌الدین تمایز آچاره را توجه ویژه این پلتفرم روی تجربه کاربری کاربران دانست و گفت فعالیت‌ آچاره  محدود به پیدا کردن متخصص مناسب نیست.

وی تشریح کرد: «از سال گذشته روی ارائه گزارش عملکرد هفت ساله خود متمرکزیم و از سال ۱۴۰۲ آن را جدی‌تر دنبال می‌کنیم. اما با توجه به جزئیات داده‌ها و نحوه روایت احتمالا این کار تا آخر خرداد ماه ۱۴۰۳ طول خواهد کشید.»

او در زمینه دیتاهای جالب توجه آچاره نیز گفت بدون ذکر رسته و فقط با این اشاره که متخصص در حوزه بازسازی منزل نبوده است می‌توانم بگویم ما متخصصی داشته‌ایم که در سال ۱۴۰۲  توانسته دو میلیارد و دویست و شصت میلیون تومان درآمد داشته باشد یا مبلشویی  بوده است که از آبان ۱۴۰۲ تا اسفند ۱۴۰۲ سیصد میلیون کسب درآمد کرده است.

آچاره چه چالش هایی دارد؟

مدیرعامل آچاره چالش های این پلتفرم را اینطور توضیح داد: «یکی از چالش‌های جدی ما شناخت کانال‌هایی است که دسترسی ما را به متخصصان فراهم کند. ما در ذات خود یک سوپر اپ هستیم و حدود ۳۰۰ رسته سرویس داریم که اگر آنها را در دسته‌بندی‌های بزرگتر قرار دهیم به هشت حوزه بزرگ می‌رسیم که تک به تک این کانال‌ها متفاوتند. کانال دسترسی ما به کارگران فعال در حوزه اسباب‌کشی با تعمیر لوازم خانگی فرق می‌کند‌ برخی را در شبکه‌های اجتماعی و برخی را باید کاملا سنتی بیابیم. از مراکز خرید گرفته تا مترو یا دیتابیس دانشجویان فنی حرفه‌ای و گاهی اینکه همکاران ما حضوری به سراغ کارشناسان و مغازه‌ها می‌روند و ما باید برای یک به یک آنها جداگانه برنامه‌ریزی کنیم.»

او به چالش با بخش سنتی نیز اشاره کرد و گفت: «ما تا کنون هیچ چالشی با بخش سنتی نداشته‌ایم چون ما فقط بستر کسب درآمد حوزه سنتی هستیم و مزایا و دسترسی به مشتریان بیشتر و کسب درآمد بیشتر را برایشان فراهم می‌کنیم.

ما در واقع بازوی بازاریابی و مارکتینگ متخصصان هستیم و بازارشان را بهبود می‌دهیم. برایشان کلاس‌های آموزشی مثل مشتری مداری و فروش می‌گذاریم و مزایایی که آنها ما را به چشم رقیب نمی‌بیند چون در واقعیت آچاره یک بستر برای بازیگران فضای سنتی است که بتوانند بیزینس خود را توسعه دهند.»

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید