شروع به کار مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت/ پرهیز از برخوردهای پلیسی و تقویت ارزیابی عملکرد

دکتر ریحانی، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با همراهی دکتر صادق نیت، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی و دکتر کرمانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از صبح امروز کار خود را آغاز کرد.

به گزارش وبدا، دکتر خسرو صادق نیت، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در نشستی که مدیران و کارکنان دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز حضور داشتند، با تقدیر از خدمات دکتر رحیم نیا و کارکنان این واحد، گفت: این مرکز وظیفه مهمی در ارتباط بین وزارت بهداشت، کارکنان و مردم را برعهده دارد.
وی با اشاره به یکپارچه شدن سامانه های 1490، 1590 و 1690 و تجمیع آنها در سامانه 190، گفت: سامانه پاسخگویی 190 از مهمترین سامانه های ارتباطی با مردم و کادر سلامت است که در طول شبانه روز آمادگی پاسخگویی را در حوزه های مختلف دارد. در دوره های گذشته، برخی به دنبال تعطیل کردن این سامانه بودند اما خوشبختانه گسترش یافت و تقویت شد.
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی ابر زامیدواری کرد با نقش آفرینی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، زمینه ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در جامعه فراهم شود.
دکتر احمدرضا ریحانی، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در این نشست با تاکید بر رویکرد شفافیت اطلاعات در حوزه بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت بهداشت، گفت: یکی از اصولی که پیگیری خواهیم کرد، داشبورد مدیریتی برای ارزیابی عملکرد مدیران نظام سلامت است.
وی با بیان اینکه جای تقدیر و تشکر از عملکرد کارکنان در وزارت بهداشت مغفول مانده است، گفت: عموم مردم از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند و اکثر آنها هم از ارائه خدمات، رضایت دارند و باید بخش تقدیر و تشکر از کارکنان را نیز در نظر بگیریم.
دکتر ریحانی یادآور شد: رویکرد ما در این دوره، پرهیز از برخوردهای قهری و پلیسی و البته تقویت ارزیابی عملکرد، داشبورد مدیریتی و شناسایی گلوگاه ها و پیشگیری از بروز خطاست.
دکتر حسین کرمانپور، رییس مرکز روابط عمومی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و نقش تاثیرگذار آن در تغییر رویه ها، گفت: بیشترین شکایات در فضای مجازی در حوزه سلامت از عملکرد نامتوازن، سلیقه ای و عدم وحدت رویه در بخش های مختلف دانشگاه هاست.
وی از دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان تریاژ وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: در اورژانس های بیمارستانها معمولا پرستاران با سابقه، با تجربه و متعهد به کار گرفته می شوند و این مرکز نیز با دید اورژانس، تریاژ وزارت بهداشت است چراکه اولویت بررسی به مشکلات را انجام می دهد و موجب افزایش رضایتمندی مردم می شود.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم شفافیت اطلاعات و در انتشار اطلاعات و بخشنامه ها، گفت: عدم ارائه اطلاعات و نبود شفافیت، موجب نارضایتی مردم و محققان می شود.
به گفته دکتر کرمانپور، بخش ارزیابی عملکرد این دفتر در بهبود و اثربخشی عملکرد نظام سلامت و مدیران آن نقش بسیار مهمی دارد.
دیدگاهتان را بنویسید