تبلیغات بر پلتفرم های خارجی ممنوع می‌شود؟

تبلیغات

به گزارش ریان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد با فعالان اقتصادی که روی رسانه‌ها و پلتفرم‌های خارجی تبلیغات می‌دهند برخورد خواهند کرد. عباس محمدیان اعلام کرد: ارائه تبلیغات به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌‌ها و پلتفرم‌های خارج  خارج از کشور به دلیل اینکه موجب خروج ارز از کشور می‌شود را ممنوع است. طبق گفته او این وزارتخانه نظارت بیشتری بر فعالیت‌های تبلیغاتی اعمال خواهد کرد. عباس محمدیان در گفت‌وگو با مهر به فعالیت اینفلوئنسرهایی که غیر همسو با منافع ملی کشور نیز اشاره کرده است. طبق گفته او هم راستا با سیاست‌های حکمرانی در […]

به گزارش ریان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد با فعالان اقتصادی که روی رسانه‌ها و پلتفرم‌های خارجی تبلیغات می‌دهند برخورد خواهند کرد.

عباس محمدیان اعلام کرد: ارائه تبلیغات به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌‌ها و پلتفرم‌های خارج  خارج از کشور به دلیل اینکه موجب خروج ارز از کشور می‌شود را ممنوع است. طبق گفته او این وزارتخانه نظارت بیشتری بر فعالیت‌های تبلیغاتی اعمال خواهد کرد.

عباس محمدیان در گفت‌وگو با مهر به فعالیت اینفلوئنسرهایی که غیر همسو با منافع ملی کشور نیز اشاره کرده است. طبق گفته او هم راستا با سیاست‌های حکمرانی در زمینه حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ملی و لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور از طریق تبادلات مالی غیررسمی، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرایندهای نظارتی خود را بر فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مؤسسات داخلی در عرصه خارج از کشور، تشدید و تقویت می‌کند.

پیش از این نیز شورای عالی فضای مجازی در مصوبه‌ای اعلام کرده بود: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف مدت یک ماه طرحی را برای ترغیب تولیدکنندگان محتوا و کسبوکار‌های فعال در سکو‌های خارجی به‌منظور فعالیت آنها، صرفاً در سکو‌های داخلی آماده کند و برای تصویب در شورای معین ارائه دهد.» همچنین در بند دیگری از مصوبه شورای عالی فضای مجازی قید شده است : «هرگونه تبلیغ اشخاص حقوقی در بستر سکو‌های خارجی غیرمجاز ممنوع است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صداوسیمای، فرماندهی کل انتظامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و قوه قضائیه مکلف به اجرایی‌سازی و تأمین لوازم آن بوده و هر ۳ ماه یکبار نتایج را به مرکز ملی فضای مجازی کشور ارائه می‌دهند.»

حال مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرده است: بر اساس ماده ۳ آئین‌نامه تأسیس و نظارت بر کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر قوانین و مقررات، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت پذیر انجام شود و فعالان تبلیغاتی نیز بر اساس موازین قانونی برای فعالیت در این زمینه، موظف‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند.

او افزود: این شرایط و رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی در برخی مراودات و فعالیت‌های تبلیغاتی مؤسسات، شرکت‌ها و صاحبان کالا و خدمات داخلی رعایت نشده است که با توجه به اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت، وارد عرصه مقابله با این جریان غیرقانونی شده‌ایم و با شدت و جدیت با متخلفانی که موجب انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانه‌های و بسترهای خارج از کشور شوند، مقابله خواهیم کرد.

او از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواست برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز نمایند.

منبع: پیوست

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید