سایت‌ های 5G‌ به بیش از ۱۵۰۰ عدد می‌رسد

اینستاگرام فیلترینگ زارع پور گوگل پلی سایت

به گزارش ریان، وزیر ارتباطات از افزایش سایت‌های 5G کشور به ۱۵۰۰ سایت در هفته آینده خبر داد. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت از برنامه توسعه ارتباطات نسل پنجم خبر داد و گفت: هفته آینده برنامه داریم که تعداد سایت‌های نسل پنجم کشور به بیش از ۱۵۰۰ سایت برسد. هدف‌گذاری امسال این است که به بیش از ۵ هزار پوشش 5G برسیم و ۱۰ درصد کشور تحت پوشش نسل پنج قرار بگیرد. او از تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتن ۷ و نیم میلیون خانوار خبر داد و گفت: بیش از یک سوم […]

به گزارش ریان، وزیر ارتباطات از افزایش سایت‌های 5G کشور به ۱۵۰۰ سایت در هفته آینده خبر داد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت از برنامه توسعه ارتباطات نسل پنجم خبر داد و گفت: هفته آینده برنامه داریم که تعداد سایت‌های نسل پنجم کشور به بیش از ۱۵۰۰ سایت برسد. هدف‌گذاری امسال این است که به بیش از ۵ هزار پوشش 5G برسیم و ۱۰ درصد کشور تحت پوشش نسل پنج قرار بگیرد.

او از تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتن ۷ و نیم میلیون خانوار خبر داد و گفت: بیش از یک سوم کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است. برنامه امسال این است که به پوشش حداقل ۱۴ میلیون خانوار برسیم و ۷۰ درصد کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرد. سال آینده هم پوشش کل کشور را تمام خواهیم کرد.

زارع‌پور در ادامه از افتتاح پروژه فیبر نوری در استان قم خبر داد و گفت: در سفر فردای رئیس جمهور به قم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان قم خواهیم بود. شهر قم و ۶ شهر استان قم تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات در مورد توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور گفت: در شبکه مادر مخابراتی کشور که شرکت ارتباطات زیرساخت آن را دنبال می‌کند شاهد توسعه جهشی هستیم. ظرفیت شبکه ارتباطی کشور در ابتدای دولت ۳۱ و نیم ترابیت بر ثانیه بوده که الان به بیش از ۶۰ ترابیت بر ثانیه رسیده و بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است که نزدیک به ۲۰ ترابیت آن با تجهیزات ۱۰۰ درصد ایرانی افزایش داشته. ۵-۶ کشور در دنیا بیشتر تولیدکننده این تجهیزات نیستند که ما الان یکی از آنها هستیم و تجهیزات نوری پر سرعت توسط دانشمندان خودمان تولید شده است.

او از دو برابر شدن ظرفیت شبکه آی‌پی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت شبکه آی‌پی کشور از ۲۸ ترابیت بر ثانیه به حدود ۵۵ ترابیت بر ثانیه رسیده و بیش از ۹۵ درصد رشد داشته است. ظرفیت اینترنت و پهنای باند مورد نیاز کشور هم نزدیک دو برابر شده است. همه اینها نشان می‌دهد که وزارت ارتباطات عزم خود را جزم کرده که شبکه ارتباطی کشور را پرشتاب توسعه بدهد.

زارع‌پور همچنین در مورد آمادگی وزارت ارتباطات برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در دور قبل انتخابات ما همه امکانات وزارت ارتباطات، اپراتورها و دستگاه‌های مرتبط را بسیج کردیم که شاهد یک ارتباط پایدار باشیم. بیش از ۹۹ درصد ما پوشش داشتیم، حتی در نقاط دور افتاده روستایی و جایی که با هلیکوپتر صندوق رای را بردند این دسترسی وجود داشت. این اتفاق بزرگی است که ما با این گستره جغرافیایی و بیش از ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۷۰ هزار روستا در کشور، چنین پوششی را توانسته‌ایم طی سالیان گذشته ایجاد کنیم. نکته مهم‌تر از آن پایداری ارتباطات بود که بیش از ۹۰ درصد استعلامات به شکل کاملا برخط انجام شد که این توفیق بسیار بزرگی است. همه آن امکانات و تدابیر برای انتخابات روز جمعه فراهم است. همه همکاران من آماده‌باش هستند و تدابیر را از قبل پیش‌بینی کرده‌اند که در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند همان پایداری کیفیت و حتی بهتر را داشته باشیم.

منبع: پیوست

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید