«عجله دارم» به تاکسی های اینترنتی برمی‌گردد؟

اسنپ تپسی عجله دارم

به گزارش ریان، اسفندماه گذشته بود که در پی دستور سازمان تعزیرات حکومتی، ابتدا تاکسی اینترنتی اسنپ و سپس تپسی گزینه «عجله دارم» را از خدمات خود حذف کردند. گزینه «عجله دارم» با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند. از آنجاییه که انتخاب این گزینه توسط مسافران کاملا اختیاری بود رسانه‌ها نقدهای زیادی در این خصوص منتشر کردند و در اسفندماه و پس از حذف گزینه، بسیاری از مسافران مجبور شدند تا برای اینکه سفرشان از سمت رانندگان قبول شود، […]

به گزارش ریان، اسفندماه گذشته بود که در پی دستور سازمان تعزیرات حکومتی، ابتدا تاکسی اینترنتی اسنپ و سپس تپسی گزینه «عجله دارم» را از خدمات خود حذف کردند.

گزینه «عجله دارم» با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند. از آنجاییه که انتخاب این گزینه توسط مسافران کاملا اختیاری بود رسانه‌ها نقدهای زیادی در این خصوص منتشر کردند و در اسفندماه و پس از حذف گزینه، بسیاری از مسافران مجبور شدند تا برای اینکه سفرشان از سمت رانندگان قبول شود، گزینه «توقف در مسیر» را انتخاب کنند تا با افزایش قیمت سفرشان پذیرفته شود.

اما، داستان به اینجا ختم نشد و محمدهادی عبادی معاون برنامه‌ریزی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری به تازگی، درباره اخبار منتسب به این معاونت مبنی بر اینکه «گزینه عجله دارم در سکوهای مربوط به تاکسی‌های اینترنتی مصداق گرانفروشی نیست»، اعلام کرد: «معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مرجع تشخیص گرانفروشی نیست و برابر قوانین مراجعی مثل سازمان تعزیرات حکومتی این مهم را بر عهده دارند.»

ائ اضافه کرد: «با توجه به استعلامی که از سوی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار انجام شده، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری با دعوت از ذی‌نفعان موضوع را بررسی و پس از تبادل نظر، با توجه به مقررات موجود – از جمله بند الف ماده ۶ دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور (مسافربرهای اینترنتی) مصوب ۱۳۹۸ – از سازمان تعزیرات حکومتی درخواست کرده در زمینه پیش‌بینی گزینه «عجله دارم» و افزایش متعارف قیمت ناشی از آن که در راستای نرخ پویا و ایجاد تعادل میان راننده و مسافر است با رعایت تبصره ذیل حکم یادشده اقدام اصلاحی را انجام و پیشنهاد دهد.»

وی افزود: « سازمان تعزیرات حکومتی پیشنهاداتی ارائه داده است که پس از بررسی با حضور ذی‌نفعان، در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.»

پیش‌تر، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی طی یک نشست خبری خطاب به مدیران تاکسی‌های اینترنتی گفته بود: «اگر احراز شود که گران‌فروشی کرده‌اید، مسیری که تا دیروز ۵۰ تومان بوده بعد از حذف این گزینه افزایش دادید و اساسا دنبال گروگان‌ گرفتن مردم هستید، مطمئن باشید که برخورد قاطع خواهد شد.»

او از برخورد قانونی با پلتفرم‌هایی که پس از حذف گزینه عجله دارم همچنان به دنبال راهی برای گران‌فروشی هستند افزوده بود: «بر اساس گزارشاتی که به ما داده‌اند، برای اینکه بگویند گزینه «عجله‌ دارم» درست بوده است، به این متوسل شده‌اند که یا خدمات ارائه ندهند، یا تعداد سرویس‌دهیشان را کم کنند و یا تعرفه را بالا ببرند. همینجا به این دو مجموعه تذکر و هشدار می‌دهم که هر دو مصداق تخلف است و ما برخورد خواهیم کرد.»

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید