یک درصد از قیمت فروش خودرو و ماشین‌آلات صرف خرید آمبولانسمی‌شود

کلیه شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو و موتورسیکلت مکلف شدند تا یک درصد از قیمت فروش خودرو، ماشین‌آلات و موتورسیکلت را جهت خرید و تحویل آمبولانس در اختیار هلال احمر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۲۵ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ۱ ماده ۶۹ این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، از سال دوم اجرای برنامه کلیه شرکت های تولیدکننده و واردکننده خودرو و موتورسیکلت مکلفند حسب مورد به ازای فروش هر دستگاه خودرو، ماشین آلات سنگین و سبک و موتورسیکلت، یک درصد (%۱) از قیمت فروش خود را جهت خرید و تحویل آمبولانس و موتورلانس به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و ناوگان اورژانس زمینی سازمان اورژانس کشور اختصاص دهند.

سند جامع مراقبت‌های سلامت تهیه می‌شود

مطابق با بند الحاقی ۳ ماده ۶۹ لایحه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمان های نظام پزشکی و نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران و سایر ذی نفعان مکلف است در سال اول اجرای برنامه، سند جامع مراقبت های سلامت را تهیه نموده و به تصویب هیأت وزیران برساند و نسبت به اجرای آن از سال دوم اجرای این قانون اقدام کند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید