اعلام شرایط شهرها برای اضافه شدن به برنامه سلامتخانواده

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، از قابلیت ارجاع مستقیم و معکوس پرونده بیمار به همه سطوح سلامت در پرونده الکترونیک سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بارونی، در حاشیه همایش کشوری تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: یکی از موضوعات مهم در اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، ایجاد زیرساخت الکترونیک برنامه بوده است.

وی افزود: با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت اطلاعات فرد به سطوح یک، دو و سه، قابل ارجاع مستقیم و معکوس خواهد بود.

بارونی با اشاره به اینکه این پرونده دو بخش پیشگیری، بهداشت و درمان را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: شروع حرکت ایجاد این زیرساخت در وزارت بهداشت بسیار خوب بوده تاکنون و در سطح یک پرونده الکترونیک تقریباً تکمیل شده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت بیان داشت: مطابق کارهای بعدی و تست‌هایی که انجام شده به تدریج پرونده الکترونیک سلامت برای هر شهروند ساخته شده و فقط لازم است اطلاعات مربوط به هر شهروند در پرونده‌ها جایگذاری شود.

بارونی با بیان اینکه این کار نیاز به یک فراخوان عمومی دارد که انجام خواهد شد، گفت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در روستاها هیچ مشکلی ندارد و بار عمده کار در شهرهاست.

وی ادامه داد: در فاز دوم برنامه سلامت خانواده ۹۳ شهر کشور تحت پوشش قرار گرفته اند و در حال تکمیل نیروی اداری از طریق طرح معاونت توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرها هستیم.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: برای اجرای فاز سه برنامه که در انتظار مصوبات شورای عالی بیمه و قرارگاه سلامت خانواده است، باید حتماً شهرهایی که به برنامه اضافه خواهند شد واجد زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه سلامت خانواده باشند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید