نظام سلامت باید به پایداری مالی برسد/ حفظ جذابیت حرفهپزشکی

رییس سازمان برنامه و بودجه با عنوان این مطلب که نظام سلامت باید به پایداری مالی برسد، گفت: اقتصاد سلامت باید به نحوی پیش برود که حرفه پزشکی جذابیت خود را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور، در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: ایجاد تحول در نظام سلامت باید با محوریت افزایش رضایت مردم، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم همراه باشد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال پیشرفت همه جانبه عدالت محور هستیم و پیشرفت باید با عدالت همراه باشد.

منظور ادامه داد: یکی از شاخصه‌های عدالت، عدالت در سلامت است و همه مردم کشور باید از این خدمات برخوردار باشند و این امر مرتب ارزیابی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: باید ظرفیت بیمه‌ها در حوزه سلامت و بخش غیر دولتی را به گونه‌ای فعال کنیم که از طریق خرید راهبردی خدمات بتوانیم خدمات مورد نیاز را با هزینه مناسب تأمین کنیم. تعرفه‌ها باید پایداری ارائه خدمات را تضمین کند.

منظور تاکید کرد: نظام سلامت باید به پایداری مالی برسد که مستلزم آن است که همه مؤلفه‌های لازم را در کنار هم ببینیم و باید خدمات ارزان قیمت با کیفیت ارائه دهیم.

وی افزود: اقتصاد سلامت بسیار اهمیت دارد و باید به نحوی پیش برود که حرفه پزشکی جذابیت خود را حفظ کند و پزشکان ما با افتخار در کشور خدمت کنند.

منظور با بیان اینکه نگهداشت پزشکان و پیراپزشکان در کشور مسئولیت ما است، گفت: باید تلاش کنیم با ایجاد جذابیت، انگیزه لازم را برای خدمت آنان در داخل کشور به وجود آوریم.

وی در ادامه پیشگیری را مقدم و کم هزینه تر از درمان برشمرد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم با روش‌های ساده و ارائه خدمات پیشگیری نظیر غربالگری قند خون و فشار خون و چربی خون مردم کمتر بیمار شوند.

منظور با بیان اینکه پایداری نظام سلامت را باید با پایداری نظام مالی ترکیب کنیم، گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم در آینده بتوانیم گام‌های مؤثری برای توسعه پیشرفت کشور از جمله نظام سلامت در حوزه ارائه خدمات برداریم.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید