کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی یکی از مشکلات ما است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروز یکی از مشکلات ما کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی است و علتش خودتحریمی‌هایی است که خودمان می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، «جلیل میرمحمدی» در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسؤول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: با تلاش وزارت بهداشت الان وضعیت شیر خشک در کشور نسبتاً شرایط آرامی را طی می‌کند. البته در این زمینه سازمان غذا و دارو هم تدبیر کرد و امروز شرایط تحویل شیر خشک به مردم خوب شده است.

نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز یکی از مشکلات ما کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی است و علتش آن است که برخی از این تجهیزات همین الان در گمرک است و وقتی از سازمان غذا و دارو پیگیری می‌کنیم، می‌گویند که مربوط به وزارت صمت است و وقتی موضوع را از وزارت صمت پیگیری می‌کنیم، می‌گویند موضوع مربوط به بانک مرکزی است؛ خودمان در حال تحریم خودمان هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته ارز دارو و تجهیزات پزشکی را به طور کامل هم دادند اما متأسفانه هیچکدام به موقع انجام نشد و باعث شد که مواد اولیه دارو به موقع نیاید و دارو گران‌تر به مردم برسد.

وی اظهار کرد: امروز وضعیت بدهی دانشگاه‌ها به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اسفناک است، گفت: میزان بدهی دانشگاه‌ها قابل توجه است، اما مطالبه دانشگاه‌ها از بیمه‌ها به ویژه از بیمه تأمین اجتماعی هم ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید