تمامی برنامه های کشوری نیازمند پیوست سلامت است

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمامی برنامه‌های کشوری از خرد تا کلان نیازمند پیوست سلامت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در گردهمایی مدیران بهداشت رده‌های سپاه پاسداران، با پرداختن به ضرورت تدوین پیوست سلامت برای برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف، افزود: امروزه وقتی بحث بهداشت مطرح می‌شود باید تمام برنامه‌های اقتصادی، نظامی، مدیریتی پیوستی تحت عنوان «سلامت» داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت گسترده است، گفت: یکی از بخش‌های بسیار مهم حوزه سلامت، مربوط به سلامت جسمانی است ولی در کنار سلامت جسمانی، پرداختن به سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت معنوی هم مطرح است.

معاون وزیر بهداشت با پرداختن به مؤلفه‌های سلامت، خاطرنشان کرد: سلامت مؤلفه‌های بسیار مهم و مختلفی دارد که یکی از آن مؤلفه‌ها، سلامت اجتماعی است، در سلامت اجتماعی یعنی ما باید ارتباط خودمان، جامعه و افرادی که بر آنها باید مدیریت کنیم بر اساس یک برنامه خاص و منسجم انجام شود.

فرشیدی اظهار کرد: زمانی فقط صحبت از سلامت در مواقع بیماری بود ولی در حال حاضر بحث سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در حوزه بهداشت و سلامت با همکاری سازمان‌ها به آن بپردازیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: مشارکت دستگاه‌ها به ویژه سپاه در حوزه سلامت، موضوع مهمی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های ارزشمند و قابل توجهی در تأمین سلامت مردم برداشت.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید