سیم‌ کارت‌ به‌عنوان وثیقه تسهیلات پذیرفته می‌شود؟

سیم کارت

به گزارش ریان، با استفاده از سرویس‌های آنلاین تعیین قیمت سیم‌کارت می‌توانید از ارزش سیم‌کارت خود مطلع شوید و با وثیقه‌گذاشتن آن، از بانک‌ها وام‌های خرد دریافت کنید. برای بسیاری از ما پیش آمده که بخواهیم برای خرید گوشی، خودرو، وسایل منزل، خانه، زمین و موارد بسیار دیگری به‌دنبال وام از بانک‌ها باشیم. اساساً با توجه به شرایط اقتصادی کشور دیگر همچون سابق کسی توان پس‌انداز ماهیانه ندارد و به‌خاطر تورم افسارگسیخته نیز سرمایه بسیاری از مردم روزبه‌روز کوچک می‌شود و ریال روزبه‌روز ارزشش کاهش می‌یابد. همین مسئله باعث می‌شود مردم اشتیاق بیشتری به اخذ وام از بانک‌ها داشته باشند […]

به گزارش ریان، با استفاده از سرویس‌های آنلاین تعیین قیمت سیم‌کارت می‌توانید از ارزش سیم‌کارت خود مطلع شوید و با وثیقه‌گذاشتن آن، از بانک‌ها وام‌های خرد دریافت کنید.

برای بسیاری از ما پیش آمده که بخواهیم برای خرید گوشی، خودرو، وسایل منزل، خانه، زمین و موارد بسیار دیگری به‌دنبال وام از بانک‌ها باشیم. اساساً با توجه به شرایط اقتصادی کشور دیگر همچون سابق کسی توان پس‌انداز ماهیانه ندارد و به‌خاطر تورم افسارگسیخته نیز سرمایه بسیاری از مردم روزبه‌روز کوچک می‌شود و ریال روزبه‌روز ارزشش کاهش می‌یابد. همین مسئله باعث می‌شود مردم اشتیاق بیشتری به اخذ وام از بانک‌ها داشته باشند تا با خرید کالای مورد نظر خود بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند.

یکی از اصلی‌ترین موانع برای دریافت وام از بانک‌ها و مؤسسات کشور یا حتی دریافت مساعده، ارائه ضمانت یا وثیقه است که اکثر افراد برای تهیه آن با مشکل مواجه هستند و یکی از دغدغه‌های اصلی در راه دریافت تسهیلات همین است.

برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی برای ارائه تسهیلات از مشتری خود وثیقه‌ای دریافت می‌‌کنند و درخصوص وام‌های خرد نیز وثیقه‌های معمولی را می‌پذیرند.

سال گذشته بود که علی صالح‌آبادی، رئیس کل سابق بانک مرکزی، در گفت‌وگویی اظهار کرد: «یکی از محورهای کاری بانک مرکزی تقویت و اصلاح رابطه بانک‌ها و مشتریان بوده است و در این باره تأمین مالی برای پرداخت تسهیلات خرد مطرح شد. ازاین‌رو بانک مرکزی بسته‌های وام خرد را ارائه کرد و در این باره وثایق متنوع و سهلی در نظر گرفته شده است؛ به‌طوری‌که سیم کارت موبایل افراد می‌تواند جزو وثایق بانکی محسوب شود و هدف از این کار سهل‌کردن وثایق بانکی بوده است.»

بانک مرکزی از آن جا که سیم کارت هم این روزها جزو دارایی‌های باارزش به حساب می‌آید، پذیرفته است که از آن به‌عنوان وثیقه تسهیلات دریافتی استفاده شود.

سیم‌کارت‌های تلفن همراه با توجه به میزان رندی که دارند تعیین قیمت می‌شوند؛ یعنی اگر شماره سیم‌کارت شما از اعداد متوالی تشکیل شده باشد قیمت نجومی دارد.

در بازار امروز بسیاری از سیم کارت‌های رند با قیمت های میلیاردی معامله می‌شوند و حتی بعضی از آن‌ها به قیمت خانه‌ها طعنه می زند و توانایی رقابت با قیمت خودروهای لوکس را نیز دارند. به‌عنوان مثال در برخی موارد افراد با تغییر مالکیت سیم‌کارت خود به نام فروشنده یک خانه، منزل او را مورد معامله قرار می‌دهند.

از همین جهت است که بانک مرکزی اشتیاق زیادی به قبول سیم کارت به‌عنوان وثیقه تسهیلات از خود نشان داده و پذیرفته که در دنیای امروز سیم‌کارت‌ها نیز یک دارایی ارزشمند به شمار می‌روند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید