بهره برداری ازفاز نخست بیمارستان هزارتختخوابی تبریز تا ۲سالآینده

تبریز- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهره برداری فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی تبریز تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه بیمارستان هزار تختخوابی تبریز هم اکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه مهم که یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت است، فاز بندی شده و قرار است در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، فاز نخست این بیمارستان تا دو سال آتی به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی تبریز شامل ۴۵۰ تخت می‌شود، گفت: این بیمارستان قرار است جایگزین بیمارستان‌های شهدای تبریز و امام خمینی این شهر شود. بعداز جایگزینی قرار است زمین و ساختمان بیمارستان شهدا جزو اموال مولدسازی قرار گیرد.

جنتی سپس در خصوص جذب نیروهای انسانی در این دانشگاه گفت: ظرف دو سال اخیر ۲۲۲ نفر استخدام شده اند و همچنین قرار است ۲۷۶ نفر نیز طی مهرماه سال جاری بعداز برگزاری آزمون در این دانشگاه استخدام شوند. ۲۳۰۰ نفر نیز از نیروهای شرکتی طی دو سال اخیر از طریق قانون بازنشستگی وضعیت قراردادی خود را تغییر داده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه باید شش هزار تخت بیمارستانی جدید در استان داشته باشیم، گفت: ولی فعلاً یک بیمارستان هزار تختخوابی در حال احداث است.

جنتی با اشاره به مصوبات حوزه بهداشت و سلامت دور دوم سفر استانی ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی، گفت: یکی از مهمترین این مصوبات مربوط به مجوز اخذ وام از بانک توسعه اسلامی به میزان ۵۰ میلیون یورو است که قرار است برای بیمارستان جامع سرطان تبریز تعلق بگیرد و فرایندهای اداری آن در حال انجام می‌باشد.

وی اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز خوابگاه متأهلین ۳۲ واحدی، ۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان‌های بناب، سراب و مردانی آذر تبریز، یکهزار میلیارد ریال در قالب مسئولیت‌های مجتمع مس سونگون برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی مناطق محروم استان، ۴۰۰ میلیارد ریال برای مرکز سلول درمانی تبریز، چهار هزار میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل بیمارستان مرند را از جمله مصوبات دور دوم سفر استانی رایت جمهوری به آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی مجموع ارزش ریالی مصوبات سفر اول هیأت دولت به آذربایجان شرقی را هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که از این رقم تاکنون دو هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده و بقیه نیز قرار است طی مدت سه سال به حوزه نظام سلامت استان تزریق شود.

وی بهره برداری ۱۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی در حوزه سلامت و بهداشت در نقاط مختلف آذربایجان شرقی و تسریع در اجرای مصوبات دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری به استان را از جمله اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ۲ سال اخیر اعلام و اضافه کرد: تحولات بسیار مثبت و مهمی در بخش سلامت و بهداشت عمومی استان در حال انجام و سرمایه گذاری است که نتایج آن طی چند سال آینده برای عموم مردم نمایان خواهد شد.

جنتی سپس با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های استان بالای ۶۰ سال عمر دارند، ابراز داشت: بیمارستان‌ها باید تاب‌آوری در برابر زلزله داشته باشند از این‌رو یک پروژه برای جایگزینی ۵ بیمارستان مطرح شده است که یکی از آنها بیمارستان یک هزار تخت خوابی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت بیش از ۱۰ هزار مترمربع واحد بهداشتی افتتاح شده است، ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع واحد بهداشتی در حال اجرا و چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع پروژه نیز در حال کلنگ‌زنی است و همچنین ۲۷ هزار مترمربع از پروژه‌ها توسط خیرین اجرا شده است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید