راه‌اندازی بیمارستان زاوه معطل تکمیل کادر درمان است

تربت حیدریه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه راه اندازی بیمارستان راشد زاوه را معطل تکمیل کادر درمان از سوی وزراتخانه و سازمان امور استخدامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ابراهیمی پور ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد، با اشاره به تکمیل ساختمان و تجهیز بیمارستان راشد زاوه، در عین حال راه اندازی آن را مستلزم تکمیل کادر درمان از سوی وزارتخانه و سازمان امور استخدامی دانست و اظهار کرد: این مهم در شش ماهه دوم سال محقق و بیمارستان به زودی نیز به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: بعد از راه اندازی بیمارستان امام حسین علیه السلام حجم و کیفیت خدمات به شکل محسوسی متفاوت شده‌، اما هنوز راه فراوان داریم تا به حد عالی برسیم، در عین حال هدف گذاری جامعیت در حوزه بهداشت و درمان بر آن است تا کم‌ترین نیاز را به مرکز استان داشته‌باشیم.

وی تصریح کرد: پروژه پردیس علوم پزشکی با ۹ هزار متر مربع به همراه خوابگاه شهید سلیمانی ۱۵ خرداد که برای تجهیز آن ۵ میلیارد تومان هزینه کردیم راه اندازی شده و اکنون در حال ساخت سلف سرویس هستیم فرسودگی ناوگان آمبولانس، عمده‌ترین چالش اورژانس تربت حیدریه است.

۶۰ درصد ناوگان آمبولانس تربت حیدریه بالای ۱۵ سال عمر دارد

در ادامه همچنین محمد جواد امیری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار کرد: هرچند فرسودگی ناوگان آمبولانس یک چالش کشوری است، اما در عین حال ۶۰ درصد ناوگان آمبولانس این خطه بالای ۱۵ سال عمر دارد و برای نگهداری و سرپانگه داشتن آن هزینه سنگینی پرداخت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۱ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و یک مرکز ارتباطات اورژانس در منطقه تحت پوشش علوم پزشکی فعالیت دارند که البته طبق برنامه ششم باید ۲۶ پایگاه فعال باشد که تا پایان سال دو پایگاه نسر و رودمعجن با اختصاص نیروی انسانی تکمیل می‌شود.

امیری تصریح کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد مراجعه کنندگان بانوان هستند، پیگیر راه اندازی اورژانس بانوان هستیم که در رضایت مراجعه کنندگان تأثیر گذار است.

وی بیان کرد: به صورت میانگین روزانه ۵۰ مأموریت برای اورژانس ثبت شده و طی یکسال اخیر میانگین ۲۰ هزار تماس برقرار شده که ۳۰ درصد منجر به اعزام آمبولانس و ۱۰ درصد مزاحمت تلفنی بوده‌است.

گفتنی است؛ ۲۷ مرداد سال گذشته و در حاشیه سفر رئیس اورژانس کشور به منطقه تربت حیدریه دکتر زنگنه نماینده مردم این خطه اعلام کرد: مجلس ۵ هزار میلیارد ریال برای خرید آمبولانس در اختیار اورژانس قرار داده و قرار است با رایزنی انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور خریداری شود و ۱۵ دستگاه حداقل سهم این منطقه خواهد بود.تا با ساخت آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین دو خوابگاه دیگر مجموعه کامل شود.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید