بیشتر اَشکال ورزش بسیار ایمن هستند

طبق یک مطالعه جدید در بریتانیا، ورزش فواید زیادی برای سلامتی دارد و خطرات آن به طرز شگفت انگیزی کوچک است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «شأن ویلیامز»، یکی از نویسندگان این مطالعه در مرکز سلامت و آسیب و پیشگیری از بیماری در ورزش دانشگاه بث، گفت: «این تحقیق نشان می‌دهد که درگیر شدن در فعالیت‌های تناسب اندام، به طور عمده یک اقدام ایمن و مفید است.»

ویلیامز در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «در حالی که هیچ فعالیت بدنی کاملاً بدون خطر نیست، اما احتمال آسیب جدی در مقایسه با مزایای بی‌شمار سلامتی و تندرستی ناشی از فعالیت و تحرک، بسیار کم است.»

این مطالعه پنج ساله نشان داد که حتی ورزش‌هایی که گاهی اوقات برای عموم خطرناک تلقی می‌شود، مانند دوچرخه سواری در جاده، عموماً بی خطر هستند.

داده‌های این مطالعه از بیمارستان‌های انگلستان و ولز به دست آمد. محققان دریافتند که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، نزدیک به ۱۲۰۰۰ آسیب ترومایی ناشی از ورزش رخ داده است.

این مطالعه ۶۱ ورزش و سایر فعالیت‌های بدنی را مورد بررسی قرار داد تا برآوردی قابل مقایسه از خطرات برای شرکت کنندگان ارائه دهد.

دویدن، گلف، و جلسات بدنسازی کمترین احتمال آسیب را داشتند. دویدن دارای ۰.۷۰ آسیب، گلف ۱.۲۵ آسیب و کلاس‌های تناسب اندام فقط ۰.۱۰ به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ شرکت کننده در سال بود.

در میان محبوب‌ترین ورزش‌ها، فوتبال با ۶.۵۶ آسیب به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ شرکت‌کننده در سال، بیشترین میزان بروز آسیب را داشت. نویسندگان این موضوع را هنوز نسبتاً کوچک توصیف کردند.

ورزش‌های موتوری، فعالیت‌های اسب سواری، پاراگلایدر و هانگ گلایدر تا حد زیادی خطرناک‌ترین فعالیت‌های مورد مطالعه بودند. ورزش‌های موتوری منجر به مصدومیت ۵۳۲ نفر، سوارکاری منجر به آسیب به ۲۳۵ نفر و پاراگلایدر باعث ۱۹۱ مصدومیت در هر ۱۰۰۰۰۰ شرکت کننده شد.

آسیب در مردان بیشتر از زنان بود، با ۶.۴ آسیب در هر ۱۰۰۰۰۰ در سال در مقایسه با ۳.۳ مورد آسیب.

با این حال، خطرات آسیب برای ورزش‌های محبوب و سایر فعالیت‌های بدنی در سطح بین المللی در حال افزایش است.

ویلیامز خاطرنشان کرد که بسیاری از آسیب‌های ورزشی و تفریحی با تغییرات تجهیزات حفاظتی، آموزش و قوانین قابل پیشگیری هستند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید