درخواست تشکیل جلسه فوری برای آلودگی هوا در خوزستان

اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پی اعلام وضعیت اضطراری آلودگی هوا در اهواز و چند شهر خوزستان، رئیس مرکز بهداشت استان درخواست جلسه فوری کرد.

 محمدحسین سرمست بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در پی اعلام وضعیت اضطراری آلودگی هوا در اهواز و چند شهر استان خوزستان، معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان درخواست جلسه فوری کرد.

وی ادامه داد: مجموعه بهداشت خوزستان در کنار سایر اعضای کارگروه که مجموعه عمرانی استانداری و محیط زیست هستند، پیگیر بهبود شرایط فعلی و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص آلودگی هوای اهواز و شهرهای خوزستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مسئولیت بهداشت خوزستان در قبال مردم اظهار کرد: آنچه مربوط به بهداشت خوزستان است، تقاضای تشکیل جلسه در پی اعلام وضعیت اضطراری، توصیه به مردم استان و شهر اهواز است که از مهمترین آنها می‌توان به کاهش فعالیت‌های غیر ضروری و ورزشی، ماندن در محیط خانه و قرار نگرفتن طولانی مدت در محیط آلوده اشاره کرد.

وی بیان کرد: کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند با قرار گرفتن در معرض این آلودگی، بیماری آنها تشدید می‌شود و کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند احتمال ابتلای آنها در دراز مدت بر اثر این آلاینده‌ها به بیماری‌های مختلف وجود دارد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید