رییس انجمن تامین و توزیع تجهیزات پزشکی و داروییعرضه اینترنتی کالاهای تجهیزات پزشکی باید با مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی انجام شود

عرضه کالا در فضای مجازی کار را برای خریدار و فروشتنده تسهیل کرده اما این عرضه برای برخی محصولات پزشکی با محدودیت های جدی تر مواجه شده چرا که این کالاها به شکل مستقیم با سلامت مردم گره خورده است. از این رو تمامی این کالاها برای فروش اینترنتی باید جواز خود را از اتحادیه کسب و کارهای مجازی دریافت کرده باشند تا ریسک توزیع کالای قاچاق کمتر شود. برخی از شرکت های تولید کننده محصولات خانگی تجهیزات پزشکی در این مدت با جریمه های سنگین مواجه شده اند. علت این اتفاق را از رییس هیات مدیره انجمن تامین و توزیع تجهیزات پزشکی و دارویی جویا شدیم.

علیرضا چیذری در گفت و گو با خبرنگار ریان در پاسخ به چرایی این جریمه ها برای شرکت های تولیدکننده و ساز و کار تعبیه شده در این خصوص گفت: ما از زمان کرونا با این برخوردها از سمت ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اتحادیه های صنف های مربوط و ارجاع آن به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه بودیم . در این مدت هم به دلیل کم آگاهی برخی از همکارانمان کالاهایشان توقیف شده  و جریمه های اولیه سنگین مالی برایشان اعمال شده است و مجوزهای تولیدی برخی شرکتها به صورت موقت به حالت تعلیق در آمده است.

وی افزود: همکاران باید دقت کنند اگر با سایت، کانال و هر بستر مجازی کالاهای مصرف خانگی و یا کالاهای تخصصی تر و زیبایی خود را به فروش می رسانند حتما این مجوز برای سایت و فرد فروشنده از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی صادر شده باشد. این مجوز به افرادی داده می شود که حتما محل استقراری دارند.

رییس هیات مدیره انجمن تامین و توزیع تجهیزات پزشکی و دارویی در پاسخ به این سوال که بنابراین تا به حال برای افرادی این محدودیت ها اعمال شده که جواز کسب و کار فضای مجازی را نداشته اند تصریح کرد: بله ، تمامی این افراد از فضای مجازی مخصوصا سایت های اینترنتی بدون مجوز استفاده کرده اند .

چیذری ادامه داد: من از هموطنان خودم خواهش می کنم برای تهیه کالاهای پزشکی و زیبایی از سایت هایی که معتبر نیستند جواز را از اتحادیه کسب و کارهای مجازی ندارند، خرید نکنند. جالب است برخی محصولات قاچاق را با مارک تولید کننده ایرانی به فروش می رسانند و با پایین آوردن قیمت ها این جذابیت را برای خریدار ایجاد می کنند اما بعد از چند روز استفاده از این دستگاه، خریدار متوجه تقلبی بودن یا دست دوم و تعمیری بودن دستگاه خود می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری اوقات این ضررها متوجه جان افراد شده است ادامه داد: در این شرایط سازمان بازرسی وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات ورود خواهند کرد بنابراین مهم ترین گام این است که همکاران ما به افرادی تبلیغات و فروش خود را بسپارند که دارای این مجوز هستند، بنابراین حتما شناسه یکتا را سرچ کرده و صحت آزمایی کنند. متاسفانه برای برخی از همکاران ما در دوران کرونا به دلیل عرضه دستکش و ماسک در فضای اینترنتی بدون جواز کسب و کار مجازی با جریمه های بسیار سنگین مواجه شدند که می تواند تولید کننده ها را بحران های فراوانی رو به رو کند.

رییس هیات مدیره انجمن تامین و توزیع تجهیزات پزشکی و دارویی و توزیع تجهیزات پزشکی و دارویی با اشاره به مزایای فروش اینترنتی گفت: خریدار می تواند وقت کمتری را صرف کند و قیمت ها را با هم بسنجد و برای تنظیم بازار و تشخیص کمبود محصولات موجود در بازار هم مسیر درستی است از سویی دیگر هزینه توزیع کالا کاهش پیدا می کند و نکات مثبت اجتماعی دیگری مثل کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت را هم در بر دارد بنابراین بستر فضای مجازی بستر شفاف و مناسبی است اما مهم است که اصالت کالا را بشناسیم.

انتهای پیام

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید