وضعیت اتصال حساب‌های وزارت بهداشت به خزانه بانکمرکزی

مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، در ارتباط با اتصال حساب‌های بانکی زیرمجموعه های وزارت بهداشت به خزانه، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدجواد طبائیان، با تاکید بر اصل شفافیت مالی در وزارت بهداشت، گفت: شفافیت مهم‌ترین اصل عملیاتی شدن جهاد تبیین است، اصلی که بارها مورد تأکید رهبری قرار گرفته و معنایش این است که مسئولان عملکرد خود را به طور واضح در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در ابتدای کار دولت در مجلس، شفاف سازی را جزئی از برنامه‌های دولت معرفی کرد، افزود: وزیر بهداشت هم در مورد شفاف سازی تأکید مؤکد دارد، ما هم با تمام توان این سیاست‌ها را پیگیری می‌کنیم.

طبائیان با اشاره به اتصال بیش از ۴۱ هزار حساب‌ها به خزانه گفت: ابتدای سال گذشته، ۴۳ هزار و ۸۸ حساب بانکی با ۹ همت گردش مالی داشتیم که در سال جاری با پیگیری، مکاتبه و پایش هایی که انجام دادیم، گردش مالی حساب‌ها به پنج همت رسید.

مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت ادامه داد: ابتدای آذرماه، تعداد حساب‌های متصل نشده به خزانه به یک هزار و ۸۰۶ حساب با کمتر از یک همت گردش مالی رسید، باید توجه داشت که بسیاری از حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی گردش مالی و موجودی شأن، صفر است.

وی درباره علت بسته نشدن همه حساب‌های دانشگاه‌هایی علوم پزشکی گفت: برخی دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه و بیمارستان، تسهیلات دریافت کرده اند که بانک قادر به بستن حساب نیست و تنها در صورت تسویه وام، می‌تواند حساب را ببند و باز بودن این قبیل حساب‌ها قانونی است.

مدیرکل مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت یادآور شد: برخی حساب‌ها بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و پرسنل دانشگاه باز شده و امکان بستن آنها نیست و یا در مواردی پیمانکاری، اختلاف حساب پیدا کرده و از دادگاه حکم گرفته و حساب دانشگاه مسدود شده به همین دلیل دانشگاه امکان مسدود کردن این حساب را ندارد و برای اتصال همه حساب‌ها به خزانه وزارت بهداشت به همکاری سایر دستگاه‌ها هم نیاز داریم.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید