روابط عمومی چارگون بیانیه صادر کردچارگون امن است

چارگون

به گزارش ریان، دو روز گذشته، اخباری مبنی بر هک اطلاعات کاربران شرکت چارگون منتشر شد و حالا چارگون با انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد. در متن این بیانیه آمده است: «چارگون امن است. پیرو ارسال پیامک هشدار امنیتی به برخی سازمان‌ها مبنی بر قطع ارتباط سامانه اتوماسین اداری با اینترنت، که در ‍پی آن منجر به انتشار شایعات و اخباری نادرست درباره هک این سیستم‌ها شده است، تصریح می‌کنیم هیچ موردی از هک، نشت داده، از دست رفتن داده یا دیفیس شدن در هیچ یک از سامانه‌های مشتریان چارگون رخ نداده است. متاسفانه شیوه و ادبیات […]

به گزارش ریان، دو روز گذشته، اخباری مبنی بر هک اطلاعات کاربران شرکت چارگون منتشر شد و حالا چارگون با انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«چارگون امن است. پیرو ارسال پیامک هشدار امنیتی به برخی سازمان‌ها مبنی بر قطع ارتباط سامانه اتوماسین اداری با اینترنت، که در ‍پی آن منجر به انتشار شایعات و اخباری نادرست درباره هک این سیستم‌ها شده است، تصریح می‌کنیم هیچ موردی از هک، نشت داده، از دست رفتن داده یا دیفیس شدن در هیچ یک از سامانه‌های مشتریان چارگون رخ نداده است. متاسفانه شیوه و ادبیات اطلاع‌رسانی در این رابطه باعث ایجاد شایعات و نگرانی برای فعالان این حوزه و رسانه‌ها شده است. در روزهای گذشته تیم‌های فنی ما مطابق دستورالعمل‌هایی که بنا به شرایط خاص کشور از نهادهای ذیصلاح دریافت کردند، با اولویت بالا بررسی فاکتورهای امنیت سامانه‌های مشتریان را در دستور کار قرار دادند و طی مجموعه‌ای از اقدامات فشرده زیرساخت‌های تمامی مشتریان را بررسی کرده و در موارد لزوم پ‍یشنهادات ارتقا امنیت را ارائه داده‌اند. همچون ۲۵ سال گذشته به همه مشتریان و کاربران اطمینان می‌دهیم که امنیت اطلاعات و سامانه‌های آنها در صدر اولویت‌های ماست و در این راستا از هیچ اقدام اطمینان‌بخشی فروگذار نمی‌کنیم. ضمن س‍پاسگزاری صمیمانه از حسن‌نظر و همراهی مشتریان، همه فعالان و رسانه‌ها در صورت دستیابی هرگونه اخبار تکمیلی، اطلاع‌رسانی رسمی و شفاف انجام خواهد شد.»
10 اسفند ماه بود که رسانه کارنگ، طی خبری در سایت و سوشال خود نوشت:
«پلیس فتا در پیامکی به کسب‌وکارهایی که از سیستم اتوماسیون اداری «چارگون» استفاده می‌کنند، هشدار داده که به قید فوریت اینترنت این سیستم اتوماسیون را قطع کنند. دلیل این هشدار آسیب‌پذیری بحرانی عنوان شده که در سیستم اتوماسیون اداری بومی چارگون کشف شده است. پلیس فتا از کسب‌وکارها خواسته برای دریافت ابزار رفع آسیب‌پذیری و عضویت در کانال پلیس فتا در پیام‌رسان ایتا به آیدی fata6710 مراجعه کنند.»
این رسانه همچنین تصویری از پیامک ارسال شده به کاربران چارگون توسط پلیس فتا منتشر کرد که بازتاب گسترده ای در تعطیلات آخر هفته میان فعالین تکنولوژی به همراه داشت.
linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید