قیمیت پیشنهادی مسافران در تاکسی اینترنتی تیکاپ

تاکسی آنلاین

به گزارش ریان، تیکاپ یک تاکسی اینترنتی استارت‌آپی تازه تاسیس است که قیمت‌گذاری خود را به مسافر محول کرده و برخلاف رقبای خود هیچ قیمت گذاری دستوری انجام نداده است. تاکسی اینترنتی تیکاپ نوع جدیدی از خدمات را طراحی کرده است و می‌گوید تفاوت اصلی این تاکسی اینترنتی با رقبای خود در این جزئیات است و تا کنون مسافران و رانندگان، «حق انتخاب» کمی برای انجام سفر و حمل و نقل داشته اند. آمارهایی که از تعداد نصب و دانلود اپلیکیشن تیکاپ در مایکت و بازار وجود دارد نشان می‌دهد این اپلیکیشن در پلتفرم بازار حدود پنج هزار بار، در […]

به گزارش ریان، تیکاپ یک تاکسی اینترنتی استارت‌آپی تازه تاسیس است که قیمت‌گذاری خود را به مسافر محول کرده و برخلاف رقبای خود هیچ قیمت گذاری دستوری انجام نداده است.

تاکسی اینترنتی تیکاپ نوع جدیدی از خدمات را طراحی کرده است و می‌گوید تفاوت اصلی این تاکسی اینترنتی با رقبای خود در این جزئیات است و تا کنون مسافران و رانندگان، «حق انتخاب» کمی برای انجام سفر و حمل و نقل داشته اند.

آمارهایی که از تعداد نصب و دانلود اپلیکیشن تیکاپ در مایکت و بازار وجود دارد نشان می‌دهد این اپلیکیشن در پلتفرم بازار حدود پنج هزار بار، در «مایکت» دو هزار و در گوگل پلی هزار نصب داشته است که نشان می‌دهد نسبت به اسنپ و تپسی آمار بسیار پایینی را از آن خود کرده است.

سامان کارگر«مدیرعملیات تیکاپ» با اشاره به تفاوت‌های اساسی تیکاپ می‌گوید: چالش اصلی تیکاپ تغییر دادن سبک سیستم حمل و نقلی است. تفاوتی که تیکاپ با سایر رقبای خود مانند اسنپ، تپسی و ماکسیم دارد نحوه قیمت‌گذاری آن است. در تیکاپ، مسافر قیمت سفر را مشخص می‌کند و هیچ قیمت‌گذاری از جانب اپلیکیشن انجام نمی‌شود و تغییر قیمت‌ها به بهانه تغییر سال یا افزایش نرخ تاکسی از سمت شورای شهر در تعیین نرخ سفر تیکاپ تاثیرگذار نیست. این در حالی است که اخیرا اسنپ به دلیل حذف گزینه عجله دارم دچار چالش بوده است و کاربران این اپلیکیشن از افزایش قیمت سرویس‌های سفر بعد از حذف این گزینه خبر داده اند.

کارگر در ادامه گفت: یکی از تفاوت های تیکاپ با سایر تاکسی‌های اینترنتی این است که تیکاپ اجازه می‌دهد تاکسی تلفنی محلی که در گذشته در حال فعالیت بود و اکنون با توجه به رونق گرفتن تاکسی های اینترنتی کم‌رنگ شده، می‌تواند با همان اسم و لوگو در تیکاپ فعالیت داشته باشند. این آژانس‌ها در محدوده سرویس‌دهی خود اغلب مورد اعتماد اهالی محله هستند و تیکاپ به نوعی طراحی شده که می‌تواند پنل خود را در اختیار این آژانس ها قرار بدهد.

تیم تیکاپ در این اپلیکیشن سیستمی را طراحی کرده که مسافر قبل از درخواست تاکسی در تیکاپ، می‌تواند نوع ماشینی که سرویس خواهد داد را مشخص کند. به این صورت علاوه بر عموم مردم، افراد یا سازمان‌های خاص می‌توانند سرویس VIP را انتخاب کنند.

سامان کارگر درباره ایده‌پردازی که در این پلتفرم انجام شده می‌گوید: تیکاپ به مسافر اجازه می‌دهد جزئیاتی  را انتخاب کنند که نتیجه ایده‌پردازی تیم تیکاپ است و رقبای این پلتفرم از چنین گزینه‌هایی استفاده نمی‌کنند. از جمله مواردی که مسافر می‌تواند در آن دخیل باشد شامل هشت گزینه است که قابل توجه‌ترین آنها قیمت سفر و فیلتر کردن و انتخاب گزینه‌ها براساس قیمت و کیفیت و تعیین خدمات مد نظر از قبیل داشتن چمدان یا حمل حیوان خانگی است. انتخاب سفرهای در اختیار به صورت ساعتی و امکان رزرو سفرها نیز از دیگر تفاوت‌های سرویس‌های این تاکسی اینترنتی است.

مدیرعملیات تیکاپ درباره محل فعالیت این تاکسی اینترنتی می‌گوید: تیکاپ در حال حاضر در تهران فعالیت دارد و در سال جدید برنامه توسعه برای شهرهای دیگر با اولویت شهرهای همجوار و سفرهای بین شهری را در برنامه دارد. همینطور در به روز رسانی های هر نسخه، امکانات و ویژگی های جدیدی برای تقویت موضوع «انتخابِ بیشتر» خواهد داشت.

در صورتی که مسافر از سرویس ارائه شده راضی نباشد یا بخواهد کیفیت سفر را منتقل کند می‌تواند به قسمت «داستان سفر» مراجعه کند و به صورت صوتی یا متنی به شرکت پیام بفرستد. همچنین مسافر در ارزیابی که انجام می‌دهد می‌تواند از ماشین از طریق دوربینی که در خود اپلیکیشن طراحی شده استفاده کند و از ماشین عکس بردارد و به شرکت بفرستد. بنابراین از طریق امتیازدهی از جانب مسافر و پیامی که مسافر ارسال می‌کند امتیاز راننده مشخص شده و این امتیاز در سفرهای بعدی به مسافران نمایش داده خواهد شد.

منبع: پیوست

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید