فصل جدید مجموعه رسانه‌ای «باهم یاد بگیریم» تولیدمی‌شود

رئیس فرهنگسرای رسانه از تولید فصل جدیدی از مجموعه تولیدات رسانه‌ای آموزشی «با هم یاد بگیریم» توسط این‌فرهنگسرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه از تولید فصل جدیدی از مجموعه تولیدات رسانه‌ای آموزشی «با هم یاد بگیریم» توسط این‌فرهنگسرا خبر داد.

شکیبایی درباره این تولیدات گفت: نزدیک به دو سال است که فرهنگسرای رسانه برند مجموعه رسانه‌ای «با هم یاد بگیریم» را ویژه تولید رسانه‌ای به خود اختصاص داده و به آموزش بنیادین مهم‌ترین موضوعات در حوزه سواد رسانه‌ای روی آورده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش رسانه‌ای به نوجوانان افزود: مخاطب اصلی محصولات «با هم یاد بگیریم» نوجوان‌اند و هدف ما آموزش بنیادین موضوعات مهم رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای به این رده سنی است. از آنجا که این نسل بسیار بیشتر از نسل‌های دیگر در معرض تولیدات رسانه‌ای بوده و مشتری آن است اهمیت آموزش صحیح و دقیق به آنها احساس می‌شد. همچنین باید توجه داشت که رسانه‌های خارجی معاند سرمایه‌گذاری گسترده‌ای بر این رده سنی دارد که باید با آنها مقابله کرد.

رئیس فرهنگسرای رسانه درباره سابقه این تولیدات ویدئویی گفت: پیش از این چهار سری از محصولات «با هم یاد بگیریم» با همکاری رسانه‌های مطرح کشور تولید و منتشر شده است. در این محصولات سعی کردیم مهم‌ترین موضوعات در حوزه علم رسانه را به زبانی ساده و گویا آماده کرده و در اختیار مخاطبان قرار بدهیم. رسانه‌های معتبر کشور نیز با استفاده از ضریب نفوذ بالای خود در نشر اطلاعات و محتوا ما را در بهتر دیده شدن این محصولات یاری کردند.

شکیبایی درباره جزئیات جدیدترین فصل از مجموعه «با هم یاد بگیریم» توضیح داد و افزود: این محصولات جدید سه قسمتی است و به موضوع مهم مقابله با اخبار جعلی (فیک نیوزها) می‌پردازد. همانطور که می‌دانید ظهور شبکه‌های اجتماعی فضا را برای ظهور اخبار جعلی به شدت گسترش داد و بارها می‌بینیم که یک خبر جعلی در فضای غیررسمی منتشر شده و بسیاری از امور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این سه قسمت قصد داریم با نگاهی متفاوت به فیک نیوزها روش‌های شناخت آنها و مقابله با این پدیده را بررسی کنیم.

وی در پایان گفت: این مجموعه هم اکنون آماده شده و به زودی از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فرهنگسرای رسانه در پلتفرم‌های مختلف و خبرگزاری‌های کشور منتشر می‌شود. تولید این محصولات در فرهنگسرای رسانه ادامه خواهد داشت.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید