افزایش شهرهای مجری برنامه ملی سلامت خانواده

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع به عنوان مهم ترین اولویت وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: رویکرد اصلی وزارت بهداشت، تقدم و تقویت بهداشت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد پورحسینی، در وبینار تقویت اطلاع رسانی پویش ملی سلامت، ضمن تقدیر از نقش معاونت بهداشت و روابط عمومی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در اجرای این پویش، هماهنگی بین ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها را یکی از عوامل موفقیت برنامه‌های نظام سلامت دانست و افزود: پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و پرفشاری خون در راستای پیشگیری محوری و برنامه ملی سلامت خانواده است. نظام ارجاع و پزشکی خانواده، جزئی از برنامه ملی سلامت خانواده هستند. برای پیشبرد بهتر این برنامه، یک قرارگاه با فرماندهی وزیر بهداشت در این وزارتخانه تشکیل شده و اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش شهرهای مجری برنامه ملی سلامت خانواده از ۵۹ به ۱۸۲ شهر در سطح کشور، از عزم جدی وزارت بهداشت برای حمایت از این برنامه خبر داد و بر کارکرد ویژه کمیته فرهنگسازی و اطلاع رسانی در استان‌ها تاکید کرد.

به گفته مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، بیشترین تکالیف اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است که با تشکیل قرارگاه و اجرای مصوبات، وزارت بهداشت توانست سال گذشته، رتبه اول جایزه ملی جمعیت را به خود اختصاص دهد.

وی به گسترش شهرنشینی در دهه‌های اخیر و توجه کمتر به سلامت از سوی شهرنشینان اشاره و خاطرنشان کرد: مراقبت‌های بهداشتی باید به صورت فعال به افراد جامعه ارائه شود که این کار در برنامه ملی سلامت و با مشارکت مراقبان سلامت انجام می‌شود، البته تقویت مشارکت مردم در اجرای برنامه‌ها با اثرگذاری روابط عمومی، لازمه موفقیت هر طرح و برنامه‌ای است.

پورحسینی تصریح کرد: عملکرد روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در اجرای پویش ملی سلامت، یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکردی محسوب شود و در اجلاس آینده رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی نیز از دانشگاه‌های برتر در اجرای برنامه ملی سلامت و این پویش، تقدیر می‌شود.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید