ایران به اهداف علمی مبارزه با سرطان نزدیک می‌شود

دبیر انجمن علمی سرطان ایران، با اشاره به فعالیت موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، گفت: مکسا، ایران را به اهداف علمی مبارزه با سرطان نزدیک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد سمیعی دبیر انجمن علمی سرطان ایران، در دیدار با محمد جهانگیری مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، با بیان اینکه طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در واقع همان برنامه ملی مبارزه با سرطان است که از سوی سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل به همه کشورها توصیه شده است، افزود: همه جزئیات این طرح در ایران به دلیل مشکلات به اجرا در نیامده بود، اما ارائه مدیریت بهینه بیماران مبتلا به سرطان از سوی مکسا اهداف علمی ایران را در مبارزه با سرطان نزدیک کرده است.

دبیر انجمن علمی سرطان ایران گفت: پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری در درجه نخست اهمیت است که در مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان پیش بینی شده است.

وی درباره اهمیت طب تسکینی بر روند بیماری سرطان افزود: روند مراقبت‌های حمایتی و تسکینی جزئی از رویه مراقبت از بیماران است، اما مهم‌تر آن است قبل از تشخیص بیماری به پیشگیری، تشخیص زودرس و غربالگری توجه بیشتری شود.

دبیر انجمن علمی سرطان ایران با بیان اینکه در روند درمان برخی بیماران ممکن است با معلولیت و عوارض بیماری مواجه شوند، اظهار داشت: درمان‌های حمایتی و تسکینی مختص این بیماران است در حالی که در برخورد با سرطان عرصه‌های مختلف دیگری هم وجود دارد.

وی افزود: به رغم آشنایی با مجموعه مکسا، از تعدد فعالیت‌های این مجموعه و پشتیبانی از بیماران در این حجم خدمات مطلع نبودم و امروز که با توضیحات دکتر جهانگیری بدون ادعا و تبلیغات متوجه گستردگی حجم عملیات برای بیماران شدم، خوشحالم.

سمیعی تأکید کرد: در ایران برای حمایت‌های تسکینی برنامه مشخصی وجود ندارد، اما با همکاری انجمن علمی سرطان ایران و مکسا امیدواریم این دو مجموعه گام بلندی برای حمایت و پشتیبانی از بیماران بردارند.

وی افزود: در این جلسه درباره درمان بیماری، تشخیص زودهنگام، برگزاری جلسات علمی در مورد پیشگیری از بیماری و راه اندازی سیستم برنامه ملی مبارزه با سرطان گفت‌وگو کردیم.

سمیعی اظهار امیدواری کرد این نشست زمینه ساز همکاری‌های بیشتر مکسا و انجمن علمی سرطان ایران برای برپایی همایش‌های مختلف علمی و بین المللی و کمک‌های تخصصی در حوزه سرطان شود.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید