عطاری‌های سمنان زیر ذره بین نظارت و بازرسی قرار گرفتند

سمنان- مدیر اداره طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اجرای طرح تشدید نظارت بر عطاری‌ها و داروفروشی‌های سنتی در سراسر شهرهای تابعه دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم امیدیان عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از چند عطاری در سمنان و در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح تشدید نظارت بر عطاری‌ها و داروفروشی های سنتی در سراسر شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه بازرسان در این طرح از فروشگاه‌های داروهای سنتی و گیاهی بازدید می‌کنند، افزود: با تخلفات در زمینه عرضه این نوع داروها برخورد خواهد شد.

مدیر اداره طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: گسترش استفاده از داروهای گیاهی و مراکز عرضه این محصولات در شهرستان‌های تابعه دانشگاه از جمله دلایل اجرای طرح محسوب می‌شود.

امیدیان با بیان اینکه عطاری‌ها باید به الزامات پایبند باشند، گفت: داروهایی که عطاری‌ها مجاز به ارائه هستند در دوره‌های آموزشی و همچنین به صورت کتبی ابلاغ شده و لذا اطلاعات کافی در اختیار عطاران استان قرار دارد و در نتیجه ملزم به رعایت این اصول هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری داروهای گاهی به لحاظ علمی نیز آثار مثبتی دارند اما اتفاقی که متأسفانه در برخی عطاری‌ها می‌افتد این است که برخی فروشگاه‌ها نام مغازه‌هایشان را سلامت خانه می‌گذارند که خلاف ضوابط است.

مدیر اداره طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: برخی عطاری‌ها حتی نسبت به فروش داروها اقدام می‌کنند که این امر هم خلاف مقررات و ضوابط است که با آنها برخورد می‌شود.

امیدیان با بیان اینکه برخی عطاری‌ها در استان هستند که متأسفانه ویزیت بیمار انجام می‌دهند که خلاف مقررات است، تاکید کرد: پیرو ویزیتی که برخی عطاری‌ها انجام می‌دهند، اقدامات درمانی هم صورت می‌گیرد که اشتباه و خلاف است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید