دیوار درباره بازگشت هزینه‌های باگ نردبان بیانیه داد

دیوار

به گزارش ریان، به‌تازگی تیم فنی دیوار در بررسی‌های خود ایرادی فنی را کشف کرد که سبب می‌شد برای تعدادی از کاربران‌ پنل‌های کسب‌وکاری که آگهی خود را در فواصل زمانی کوتاه (کمتر از ۲ ساعت)، بیش از یک بار نردبان می‌کردند، اعمال نردبان‌های بعدی تأثیری نداشته باشد. دیوار در بیانیه‌ای رسمی، ضمن قبول مسئولیت این ماجرا، از کاربران خود به‌دلیل وجود این مشکل عذرخواهی و اعلام کرد که این مشکل به‌صورت کامل برطرف شده است. مبلغ کل هزینه‌ای که کاربران در زمان وجود این باگ متحمل شده بودند، رقمی حدود ۱.۶ میلیارد تومان بوده است و دیوار اکنون برای جبران […]

به گزارش ریان، به‌تازگی تیم فنی دیوار در بررسی‌های خود ایرادی فنی را کشف کرد که سبب می‌شد برای تعدادی از کاربران‌ پنل‌های کسب‌وکاری که آگهی خود را در فواصل زمانی کوتاه (کمتر از ۲ ساعت)، بیش از یک بار نردبان می‌کردند، اعمال نردبان‌های بعدی تأثیری نداشته باشد. دیوار در بیانیه‌ای رسمی، ضمن قبول مسئولیت این ماجرا، از کاربران خود به‌دلیل وجود این مشکل عذرخواهی و اعلام کرد که این مشکل به‌صورت کامل برطرف شده است.

مبلغ کل هزینه‌ای که کاربران در زمان وجود این باگ متحمل شده بودند، رقمی حدود ۱.۶ میلیارد تومان بوده است و دیوار اکنون برای جبران منصفانه این ایراد سیستمی، مبلغ ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان را با «قیمت روز» به تمامی این کاربران بازمی‌گرداند. تعداد کاربران متأثر از این باگ درمجموع ۲۷ هزار و ۷۳۴ نفر بوده است که از این تعداد، بیش از ۲۰ هزار کاربر یک یا دو نردبان‌ اعمال‌نشده داشته‌اند.

درحال‌حاضر ارسال پیام به کاربران متأثر از این مشکل آغاز شده است و این افراد می‌توانند با اعلام یک شماره شبا، این هزینه را دریافت کنند.

شروع ماجرا

نیروهای فنی دیوار برای اولین‌بار این ایراد سیستمی را در پنل نمایشگاه خودرو کشف و گزارش کردند. برخی نمایشگاه‌های خودرو گزارش کرده بودند که نردبان آن‌ها اعمال نشده است. در ابتدا این مسئله با بررسی موردی حل می‌شد. تعدادی از این گزارش‌ها نادرست بودند اما در مواردی که وجود این ایراد تأیید می‌شد، نردبان به بسته کاربر بازگردانده شد.

دیوار روی صفحه‌ نردبان گروهی، قاعده‌(رول)ای داشت که هر آگهی که از اولین ثبت‌شدن آن یا آخرین نردبانش حداقل ۲ ساعت گذشته بود، نشان می‌داد. وقتی کاربران پنل‌های فروشگاهی با فاصله کمی از نردبان قبلی، اقدام به اعمال نردبان می‌کردند، عملاً ارزشی برای کاربر خلق نمی‌شد و تأثیری روی آگهی او نداشت.

یکی از اپراتورها نردبان را اعمال می‌کرد و اپراتور دوم بدون اینکه صفحه‌ خود را تازه‌سازی کند، دوباره همان آگهی را نردبان می‌کرد؛ درحالی‌که درصورت تازه‌سازی صفحه، آگهی‌هایی که «تازه» نردبان شده بودند، از لیست حذف می‌شدند. درنتیجه چند درخواست (ریکوئست) باهم سمت سرور ایجاد می‌شد اما رولی وجود نداشت که نردبان تکراری در فاصله‌ زمانی کمتر از محدودیتی که روی نردبان گروهی قرار داشت، روی یک پست یکسان ایجاد نشود.

درگیرشدن تیمی ۵۰ نفره

«پدرام طاهری»، یکی از راهبران ارشد فنی دیوار، درباره گسترده‌شدن تحقیقات درباره این باگ پس از گزارش، اعلام کرد: «بعد از اینکه مشکل از سمت پنل نمایشگاه‌های خودرو گزارش شد، حدسمان این بود که احتمالاً این ایراد در پنل‌های کسب‌وکاری دیگر هم وجود داشته باشد.»

او افزود: «با کشف کامل ماجرا، تیمی از بچه‌های دیوار از بخش‌های مختلف درگیر مسئله شدند تا این مسئله را به‌طور کامل حل کنند. در دوره‌ای آزمایشی هم این مسئله را به‌طور کامل تحت نظر داشتیم تا زمانی که مطمئن شدیم این ماجرا بار دیگر اتفاق نمی‌افتد.»

به گفته طاهری، حدود ۱۵ نفر و درمجموع حدود ۵۰ نفر از تیم‌‌های مختلف دیوار حدود ۳ ماه به‌صورت مستقیم در مقاطع مختلف برای استخراج فهرست کاربرانی که از این باگ تأثیر دیده‌اند و همچنین برطرف‌کردن کامل آن، تلاش کردند.

خودمان را جای کاربر گذاشتیم

طاهری تأکید کرد: «فهمیدن این مشکل و اینکه حق گروهی از کاربران ضایع شده، کار بسیار سخت و زمان‌بری بود؛ چون تعداد بسیار زیادی از کاربران متوجه این مسئله نشده بودند. اما ما وظیفه خودمان می‌دانستیم که از حق کاربران دفاع کنیم.»

او افزود: «ما خودمان را جای کاربر گذاشتیم که هزینه سرویسی را داده که از آن استفاده نکرده است. ما خودمان هم اگر به‌جای کاربر یا مشتری بودیم، دوست داشتیم این صداقت و شفافیت را ببینیم و اگر اشتباهی به‌صورت غیرعمدی رخ داده است، شرکت آن را اعلام و جبران کند.»

منبع: دیجیاتو

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید