گزارش آمار پخش استریم بازی‌ها در بستر مایکت چه می‌گوید؟

مایکت

به گزارش ریان، از سال گذشته (۱۴۰۲) در مایکت بستری برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم شده است. در این مدت، استریم‌های منتشر شده توسط گیم استریمرها در مایکت ماهانه بیش از ۷ میلیون دقیقه تماشا شده‌اند و بعضی از استریمرها توانسته‌اند بیش از ۳۰ میلیون تومان در ماه درآمد کسب کنند.   در جهان امروز که صنعت بازی‌های ویدیویی به یکی از بزرگترین صنایع سرگرمی جهان تبدیل شده و استفاده از تکنولوژی به‌عنوان ابزاری برای کسب درآمد رو به افزایش است، استریمینگ بازی‌ها به‌عنوان پدیده‌ای نوظهور و پرطرفدار، جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران دیجیتال پیدا […]

به گزارش ریان، از سال گذشته (۱۴۰۲) در مایکت بستری برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم شده است. در این مدت، استریم‌های منتشر شده توسط گیم استریمرها در مایکت ماهانه بیش از ۷ میلیون دقیقه تماشا شده‌اند و بعضی از استریمرها توانسته‌اند بیش از ۳۰ میلیون تومان در ماه درآمد کسب کنند.

 

در جهان امروز که صنعت بازی‌های ویدیویی به یکی از بزرگترین صنایع سرگرمی جهان تبدیل شده و استفاده از تکنولوژی به‌عنوان ابزاری برای کسب درآمد رو به افزایش است، استریمینگ بازی‌ها به‌عنوان پدیده‌ای نوظهور و پرطرفدار، جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران دیجیتال پیدا کرده است. این پدیده نه‌تنها به‌عنوان یک فعالیت سرگرمی و تفریحی مورد توجه قرار گرفته، بلکه به بستری اصلی برای کسب درآمد استریمرها نیز تبدیل شده است. عاشقان گیم و تمام کسانی که به‌نوعی با بازی‌های ویدیویی سروکار دارند، با استریمینگ آشنا هستند. براساس آمار پلتفرم Statista پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ مخاطبان گیم استریمینگ به بیش از ۱.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان برسد.

مایکت و نسلی مشتاق به بازی

به گزارش روابط عمومی مایکت، به‌طور کلی، حدود ۶۰ درصد کاربران مایکت، به‌واسطهٔ استفاده از محتوای مربوط به بازی این پلتفرم را نصب کرده‌اند. همچنین حدود ۷۰ درصد از مخاطبان مایکت بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند و جزو نسل زد محسوب می‌شوند. از آنجا که یکی از سرگرمی‌های محبوب در میان نسل Z در سراسر جهان تماشای پخش استریم بازی‌ها است، از سال گذشته (۱۴۰۲) مایکت در نرم‌افزار خود بستری را برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم کرده است. در این گزارش، نگاهی به آمارهای مختلف استریم بازی در مایکت می‌اندازیم.

استقبال از استریم بازی‌ها در مایکت

بنابر گزارش مایکت، در حال حاضر بیش از ۳۵ استریمر با مایکت همکاری می‌کنند. محتوای استریم این افراد به‌طور میانگین، ماهانه بیش از ۷ میلیون دقیقه تماشا شده است. ترافیک این تماشا درآمد خوبی را هم نصیب استریمرها کرده است.

درآمد استریمرهای گیم در مایکت

در دنیای امروز، استریمرها به ستارگان درخشان بازی‌های مجازی تبدیل شده‌اند و با نام‌ها و سبک‌های خاص مثل ملینا بلیک، ابوالفضل ایکس مستر و علی کامیکس طرفداران زیادی را به دور خود جمع کرده‌اند. استریم محتوای مرتبط به بازی ماینکرفت از پرطرفدارترین محتواهای منتشر شده استریمینگ در مایکت است.

در دنیای استریمرها، بازی فقط جنبهٔ سرگرمی ندارد. استریمرها از روش‌های مختلفی درآمدزایی می‌کنند. در مایکت، استریمرها از طریق ترافیک اینترنت کسب درآمد می‌کنند. بنابر آمار اعلام‌شدهٔ مایکت، در سال ۱۴۰۲، درآمد ماهانه‌ای که یک استریمر در مایکت به دست آورده، بعضاً به بیش از ۳۰ میلیون تومان نیز رسیده است.

گیم استریمینگ در سال ۱۴۰۳

به‌نظر می‌رسد در سال پیش رو، با توجه به رشد علاقه‌مندان استریمینگ در ایران، شاهد تنوع بیشتر در محتوای استریمینگ باشیم. این علاقه و نیاز، پلتفرم‌ها را به‌سمت گسترش زیرساخت‌های پخش استریم بازی سوق خواهد داد که این بسترها فرصت‌های تازه‌ای را برای مشتاقان بازی فراهم خواهد کرد، چه از نظر سرگرمی و چه درآمدزایی. مایکت به‌عنوان مرجع دانلود بازی‌های موبایلی ایران، با استقبال چشمگیر کاربران از بخش استریم ویدیوهای بازی، گام‌های بلندی در راستای ارتقای این بخش برداشته است. این استور با درک نیازهای روزافزون کاربران و استریمرها، در حال اضافه کردن فیچرهای جدید و کاربردی به بخش استریم خود است. مایکت سعی دارد در ماه‌های آینده کمپین‌های مختلفی را برای تجربهٔ لذت بیشتر مخاطبان خود اجرا کند.

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید