گروگان های خودخواسته در تاکسی‌ های اینترنتی

اسنپ تپسی گروگان تاکسی اینترنتی

ریان: 17 اسفندماه بود که خبری مبنی بر حذف گزینه «عجله دارم» توسط اسنپ، منتشر شد. همین مسئله، تپسی را به این واداشت که برای حذف این گزینه، از کاربران خود نظرسنجی کند. به نظر می‌رسید که این حرکت از سمت تپسی قرار بود میزان تقاضای این گزینه را نشان دهد، اما در کمتر از 24 ساعت تپسی به اجبار این گزینه را از خدمات خود حذف کرد. پس از این اتفاق و در ترافیک شب عید، که پیدا کردن تاکسی یا وسایل نقلیه به خودی خود سخت بود، بسیاری از رانندگان، با قیمت‌های پیشنهادی اسنپ یا تپسی حاضر به […]

ریان: 17 اسفندماه بود که خبری مبنی بر حذف گزینه «عجله دارم» توسط اسنپ، منتشر شد. همین مسئله، تپسی را به این واداشت که برای حذف این گزینه، از کاربران خود نظرسنجی کند. به نظر می‌رسید که این حرکت از سمت تپسی قرار بود میزان تقاضای این گزینه را نشان دهد، اما در کمتر از 24 ساعت تپسی به اجبار این گزینه را از خدمات خود حذف کرد.

پس از این اتفاق و در ترافیک شب عید، که پیدا کردن تاکسی یا وسایل نقلیه به خودی خود سخت بود، بسیاری از رانندگان، با قیمت‌های پیشنهادی اسنپ یا تپسی حاضر به قبول مسافران در ترافیک سنگین نشدند و این بار خود مسافران سعی کردند با روش دیگری قیمت را افزایش دهند تا درخواستشان راحت‌تر از سمت رانندگان پذیرفته شود. آن‌ها از گزینه توقف در مسیر استفاده کردند!

با این وجود، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید با دو تاکسی اینترنتی که پس از حذف گزینه «عجله دارم» افزایش قیمت داشته‌اند، برخورد قانونی خواهد شد. او این اقدام را «گروگان‌گیری مردم» خواند.

احمد اصانلو در یک نشست خبری خطاب به مدیران تاکسی‌های اینترنتی گفت: «اگر احراز شود که گران‌فروشی کرده‌اید، مسیری که تا دیروز ۵۰ تومان بوده بعد از حذف این گزینه افزایش دادید و اساسا دنبال گروگان‌ گرفتن مردم هستید، مطمئن باشید که برخورد قاطع خواهد شد.»

او از برخورد قانونی با پلتفرم‌هایی که پس از حذف گزینه عجله دارم همچنان به دنبال راهی برای گران‌فروشی هستند گفت: «بر اساس گزارشاتی که به ما داده‌اند، برای اینکه بگویند گزینه «عجله‌ دارم» درست بوده است، به این متصول شده‌اند که یا خدمات ارائه ندهند، یا تعداد سرویس‌دهیشان را کم کنند و یا تعرفه را بالا ببرند. همینجا به این دو مجموعه تذکر و هشدار می‌دهم که هر دو مصداق تخلف است و ما برخورد خواهیم کرد.»

اما به نظر می‌رسد که در شب عید، توافقی نانوشته میان مسافران و رانندگان وجود دارد تا هم حمل و نقل برای مسافران تسهیل شود و هم رانندگان با قیمتی منصفانه مسافر قبول کنند. اما این میان، نقش پلتفرم چیست؟ آیا هنوز الگوریتم‌های قیمت‌گذاری اسنپ و تپسی نتوانسته هم مسافر و راننده و هم تعزیرات را راضی کند؟ باید منتظر اقدام بعدی این پلتفرم‌ها بود…

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید