جدایی کارخانه از سیلیکون ولی ایران حقیقت دارد

کارخانه نوآوری آزادی

به گزارش ریان، امروز اخباری مبنی بر جدایی کارخانه نوآوری آزادی، از مادر خود یا همان پارک فناوری پردیس منتشر شد. رسانه پیوست در این خصوص نوشت:«پارک علم و فناوری پردیس که از کارخانه نوآوری آزادی به عنوان شعبه دوم خود یاد می‌کرد به زودی از کارخانه جدا خواهد شد. اگرچه این خبر هنوز از سوی پارک علم و فناوری به‌طور رسمی اعلام نشده اما می‌توان آن را با ادامه حضور کارخانه نوآوری در ملک شرکت «آما» مرتبط دانست. این پارک که در گفتگوهای مدیران هم‌آوا و سرآوا غالبا به عنوان یک شریک دولتی از آن یاد می‌شد طی دو […]

به گزارش ریان، امروز اخباری مبنی بر جدایی کارخانه نوآوری آزادی، از مادر خود یا همان پارک فناوری پردیس منتشر شد.

رسانه پیوست در این خصوص نوشت:«پارک علم و فناوری پردیس که از کارخانه نوآوری آزادی به عنوان شعبه دوم خود یاد می‌کرد به زودی از کارخانه جدا خواهد شد. اگرچه این خبر هنوز از سوی پارک علم و فناوری به‌طور رسمی اعلام نشده اما می‌توان آن را با ادامه حضور کارخانه نوآوری در ملک شرکت «آما» مرتبط دانست. این پارک که در گفتگوهای مدیران هم‌آوا و سرآوا غالبا به عنوان یک شریک دولتی از آن یاد می‌شد طی دو سال گذشته در جریان احتمال تخلیه کارخانه آزادی حضوری پررنگ داشت.»

اما، مهدی عظیمیان، مدیر توسعه شعب پارک فناوری پردیس، با تایید این خبر، به خبرنگار ریان گفت: «از ابتدا هم پارک در مورد کارخانه نوآوری آزادی با هم‌آوا شراکتی داشته که در دوره تمدید قرارداد با حساسیت‌هایی مواجه شد، به همین جهت برای اینکه کارخانه بتواند به حیات خود ادامه دهد، این تصمیم اتخاذ شد. چرا که فکر کردیم شاید برای کارخانه بهتر باشد که حاکمیت مشارکتی نداشته باشد و به طور کل به بخش خصوصی واگذار شود.»

وی در خصوص برنامه‌های دیگر پارک برای توسعه شعب خود توضیح داد: «الان دیگر کارخانه نوآوری آزادی به نظمی که لازم داشت رسیده است و پارک قرار است که تمرکز خود را معطوف به توسعه و راه‌اندازی شعب دیگر کند که در حال حاضر یکی از این شعب در حال راه‌اندازی و دیگری در دست بررسی است.»

آبانماه گذشته بود که بحث عدم تمدید قرارداد ملک کارخانه نوآوری و حکم تخلیه آن از سمت سرآوا مطرح شد و مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری پردیس در اختتامیه جشنواره سالانه هوش مصنوعی و رقابت‌های فتح پرچم، درباره حواشی کارخانه نوآوری آزادی صحبت کرد. دیجیاتو صحبت‌های صفاری‌نیا را اینطور نقل کرد: «قرارداد اجاره کارخانه نوآوری آزادی که توسط هم‌آوا بسته شده‌بود،‌ پنج ساله بوده و تمام شده است. مالک کارخانه نوآوری آزادی هم به جهت منافع اقتصادی خود در تلاش است تا این ملک را به‌فروش برساند؛ اما با مذاکراتی که از طریق دولت با مالک داشته‌ایم، تلاش کرده‌ایم مشکلات این مکان حل شود. ما در دولت، نزدیک به ۲۰ جلسه با مالک داشته‌‌ایم و به این توافق رسیده‌ایم که در مرحله اول تمدید اجاره صورت بگیرد و اگر شرایطی فراهم شود، در آینده ملک را از مالک خریداری کنیم.»

حال باید دید که پس از پاک شدن ردپای حاکمیت از یکی از شعب سیلیکون ولی ایران، وضعیت کارخانه با بخش خصوصی به کجا خواهد رسید؟ آیا این جدایی صرفا بر سر نزاع تمدید قرارداد است؟ آیا شعب جدید پارک فناوری پردیس می‌تواند جای کارخانه نوآوری آزادی را در اکوسیستم استارتاپی کشور باز کند یا قرار است در مناطق حاشیه‌ای پایتخت بنا شود و بازمانده های اکوسیستم را نیز نابود کند؟

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید