هاوینگ بیت کوین برگزار شد

هاوینگ

به گزارش ریان، رویداد هاوینگ بیت‌کوین توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و با حمایت کسب‌وکارهایی چون والکس، آبان‌تتر، یوبیتکس، اکس اونیکس، زربان و پول‌نو یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه در باشگاه آجودانیه برگزار شد. به گفته میثم سلیمانی، دبیر رسانه‌های کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، هاوینگ یکی از دغدغه های حوزه ارز دیجیتال بود و این رویداد با هدف بررسی این موضوع برگزار شده است. مهم‌ترین هدف هاوینگ مدیریت مسئله کمیاب‌بودن این رمزارز و کنترل عرضه آن است. این مکانیزم توسط خالق ناشناس بیت کوین در کد آن کارگذاری شده است. با کاهش پاداش استخراج، عملاً سرعت تولید بیت کوین‌های جدید پایین می‌آید […]

به گزارش ریان، رویداد هاوینگ بیت‌کوین توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و با حمایت کسب‌وکارهایی چون والکس، آبان‌تتر، یوبیتکس، اکس اونیکس، زربان و پول‌نو یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه در باشگاه آجودانیه برگزار شد. به گفته میثم سلیمانی، دبیر رسانه‌های کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، هاوینگ یکی از دغدغه های حوزه ارز دیجیتال بود و این رویداد با هدف بررسی این موضوع برگزار شده است.

مهم‌ترین هدف هاوینگ مدیریت مسئله کمیاب‌بودن این رمزارز و کنترل عرضه آن است. این مکانیزم توسط خالق ناشناس بیت کوین در کد آن کارگذاری شده است. با کاهش پاداش استخراج، عملاً سرعت تولید بیت کوین‌های جدید پایین می‌آید و کل این سکه‌های دیجیتالی که درمجموع 21 میلیون عدد است، دیرتر استخراج می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، استخراج کل بیت کوین‌ها تا سال 2140 طول خواهد کشید.

همچنین در این رویداد، با حمایت اسپانسرها مسابقه دارتی نیز برای سرگرمی شرکت‌کنندگان برگزار شد که جوایز آن ۵۰۰ دای، ۱۰۰۰ تتر و ۶۰۰ هزار ساتوشی بود.

در این رویداد رضا قربانی، بنیان‌گذار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، از کتاب «اربابان کریپتو»، نیز رونمایی کرد و به معرفی این کتاب پرداخت.

او ضمن معرفی کتاب که زندگی‌نامه برایان آرمسترانگ، بنیان‌گذار کوین‌بیس است، از عباس آشتیانی، کاوه مشتاق، مهدی فاطمیان، سهیل نیکزاد، رضا زرنوخی، ضیاء صدر، علیرضا خداکرمی، عیسی کشاورز و رامیار قنبری درخواست کرد برای رونمایی از این اثر روی صحنه حضور پیدا کنند. در ادامه هر کدام از این افراد درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی در حوزه فناوری صحبت کردند.

افشین آشوری، فعال حوزه استخراج، در رویداد عصرانه راه‌کار با موضوع هاوینگ بیت‌کوین عنوان کرد: «ماینینگ قانونی تمام شده و حالا استخراج به‌صورت زیرزمینی در حال انجام است. در ایران نیز ماینینگ زیرزمینی به‌طور فزاینده‌ای در حال رشد است. وضعیت اقتصادی کشور نامطلوب است و کنترل اوضاع از دست وزارت نیرو و وزارتخانه‌های مربوطه خارج شده است. افرادی که به‌صورت قانونی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند در پی ضررهای میلیون دلاری کنار رفته‌اند، اما فعالیت غیرقانونی ادامه دارد و به بالای ۱۰ درصد رسیده است.»

او ادامه داد: «رمزارز یک صنعت است و وزارت صمت باید متولی آن می‌شد، نه وزارت نیرو. این مسئله باعث شد که این صنعت نتواند روند قانونی و خاص خود را در ایران طی کند و در نتیجه این اتفاق‌ها، فعالیت در این حوزه زیرزمینی شده است.»

همچنین کامیار شرفی، فعال حوزه استخراج، در رویداد عصرانه راه‌کار با موضوع هاوینگ بیت‌کوین عنوان کرد: «صنعت ماینینگ تا زمانی که بیت‌کوین وجود دارد، ادامه خواهد داشت. اگر استخراج اتفاق نیفتد بیت‌کوین با مشکل مواجه خواهد شد.»
او ادامه داد: «هزینه‌های ماینینگ و درآمد حاصل از آن باید با هم متوازن باشند. در این میان، تنها چالشی که ممکن است این مسیر را با مشکل مواجه کند هولدرها هستند.»

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید