هزینه بیمار اوتیسم ماهانه ۸ میلیون تومان است

­مدیرعامل انجمن اوتیسم، هزینه توانبخشی بیماران اوتیسم را ماهانه بین ۷ تا ۸ میلیون تومان اعلام کرد.

سعیده صالح غفاری گفت: بر اساس بسته خدمتی که وزارت بهداشت برای یک بیمار اوتیسم در سطح متوسط مشخص کرده است، بیش از ۲۵ نشست توانبخشی لازم است که بر اساس نرخ بخش خصوصی و دولتی بین ۷ تا ۸ میلیون تومان می‌شود.

وی افزود: بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ بیمار اوتیسم تاکنون به انجمن مراجعه کرده اند و به مراکز درمانی و خدماتی مورد نیاز معرفی شدند.

صالح غفاری گفت: مشکلات بیماران اوتیسم از دوره شیرخواری و کودکی آغاز می‌شود تا بزرگسالی ادامه دارد و اگر تحت مراقبت‌های درمانی و توانبخشی قرار نگیرد این بیماری تشدید می‌شود.

مدیرعامل انجمن اوتیسم افزود: در جلسه با سازمان‌های بیمه گر، مقرر شد خدمات بیماران اوتیسم بر اساس پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج محاسبه شود و در سازمان بیمه سلامت این پوشش هم اکنون در اختیار بیماران است و سازمان بیمه تأمین اجتماعی نیز، مکلف شد در مدت یک ماه سامانه‌های خود را برای بهره مندی خدمات الکترونیک بیماران اوتیسم با پوشش بیمه‌ای فراهم کند.

صالح غفاری گفت: همچنین پس از کسر سهم بیمه پایه مابقی مخارج توانبخشی بیماران از محل صندوق بیماران صعب العلاج پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۳۱۳ مرکز خدمات درمانی برای بیماران اوتیسم در کشور وجود دارد که بیمه سلامت برای سهولت دسترسی بیماران از درمانگران نیز خواسته است تا معطل مجوز مراکز نباشند و خود برای ارائه خدمات توانبخشی طرف قرارداد با بیمه سلامت شوند که کمک بزرگی به این بیماران است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید