بیمارستان دهدشت با کمبود امکانات مواجه است/ تقویت بخش بهداشت

دهدشت_ رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: بیمارستان دهدشت با کمبود امکانات مواجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید منصور تقوی در دیدار با امام جمعه دهدشت با بیان اینکه فاز دوم اتصال زایشگاه به اتاق عمل بیمارستان دهدشت و افزایش این فضا در حال عملیاتی شدن است، افزود: اتاق عمل فاقد رادیولوژی سیار بود که خوشبختانه به این مهم مجهز شد، اما همچنان کمبود امکاناتی نیز داریم.

وی تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان تجهیزات در سال ۱۴۰۲ برای بیمارستان دهدشت خریداری شده است.

تقوی با اشاره به بستری شدن ۲۲ هزار بیمار در سال ۱۴۰۲ و انجام ۸ هزار عمل جراحی خاطر نشان کرد: سیستم درمان نیاز به کادر خدماتی و پرستاری داشت که ۲۰ پرستار از طریق آزمون جذب و مشکل نیروی خدماتی نیز بر طرف شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: ۱۵ نفر به کادر پزشکان متخصص در زمینه چشم، گوش و حلق بینی، ارتوپدی، اطفال و زنان اضاف شد.

تقوی با اشاره به نظریه‌های غیر کارشناس در مورد احداث بیمارستان در سایر شهرها و بخش‌های شهرستان افزود: نظریه کارشناسان اعمال شود که نیاز به بیمارستان‌های فاقد امکانات نباشد که باعث هدررفت اعتبار در شهر چرام، لنده و بهمئی است.

وی خاطر نشان کرد: بخش اعصاب و روان بیمارستان امام خمینی را به دوربین مجهز و ساماندهی کردیم.

تقوی ادامه داد: ده میلیارد تومان خارج از وظایف وزارت بهداشت برای شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گرفته شد که متأسفانه بخشی از آن در یاسوج ماند.

تقوی با بیان اینکه فاز دوم همراه سرای بیمارستان دهدشت در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: بخش کولیز با ۶ تخت برای بیماران تالاسمی راه اندازی و مرکز درمان ناباوری با تجهیزات کامل و اعتبار بیش از یک میلیارد تومان آماده افتتاح است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از مصوب شدن بیمارستان جدید طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی مصوب و آماده کلنگ زنی است که متأسفانه زمین نداریم.

تقوی با اشاره به افتتاح کلینیک امام سجاد در پایان دولت یازدهم، افزود: این کلینیک به اشتباه بدون امکانات سرمایشی، گرمایشی، محوطه و نیرو افتتاح شد که با حداقل امکانات آن را حفظ و در سال جاری، ۱۳ هزار و ۶۰۰ بیمار را با نرخ دولتی ویزیت کردیم.

وی همچنین از افتتاح دستگاه اکو پیشرفته و مدرن در دهدشت، اینترنتی کردن نوبت دهی در درمانگاه امام سجاد، بازدید یکهزار ساعته در حوزه نظارتی بخش خصوصی از مؤسسات درمانی از دیگر اقدامات خود در بخش درمان نام برد.

وی همچنین از پلمپ ۶ مرکز درمانی از جمله مطب ۳ متخصص زنان و معرفی ۵ مورد از داروخانه‌ها در سطح شهرستان به تخلفات استان خبر داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: پایگاه جاده‌ای اورژانس در مله سبز کمتر از یک سال کلنگ زنی و افتتاح شد و برای اولین بار آمبولانس‌های شهرستان به سیستم «GPS» مجهز شدند.

تقوی خاطر نشان داد: از داشته‌های شبکه بهداشت یک دستگاه آمبولانس اضافه و یک دستگاه آماده به کار کردیم.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید