نگاه انتقادی به آموزه‌های کارآفرینی و کسب‌و‌کار در ایران

کسب و کار

به گزارش ریان، کیارش عباس‌زاده، کارآفرین نمونه ملی، موسس اسنپ فود (زودفود سابق) و استاد کسب و کار در دانشگاه، در مراسم رونمایی از کتاب کارخانه کسب و کار که اسفندماه گذشته برگزار شد، گفت: امــروز کشــور مــا نیاز بــه راهکارهای علمــی و عملی دارد تا بتواند با توســعه کارآفرینــی، تولیــد، اشــتغال و افزایــش درآمــد ارزی، کشــور را دچــار تغییــر و تحــول جــدی کند. کارآفرینان موفــق، ویژگی‌ها، بینــش و مهارت‌هایی دارند کــه توســط ســایرین قابل یادگیری و پیاده سازی اســت. هدف از نوشــتن ایــن کتاب نیز پــل ســاختن بــرای افــرادی اســت کــه می‌خواهنــد ایــن مســیر را بــا بینش و مهارت‌های […]

به گزارش ریان، کیارش عباس‌زاده، کارآفرین نمونه ملی، موسس اسنپ فود (زودفود سابق) و استاد کسب و کار در دانشگاه، در مراسم رونمایی از کتاب کارخانه کسب و کار که اسفندماه گذشته برگزار شد، گفت: امــروز کشــور مــا نیاز بــه راهکارهای علمــی و عملی دارد تا بتواند با توســعه کارآفرینــی، تولیــد، اشــتغال و افزایــش درآمــد ارزی، کشــور را دچــار تغییــر و تحــول جــدی کند. کارآفرینان موفــق، ویژگی‌ها، بینــش و مهارت‌هایی دارند کــه توســط ســایرین قابل یادگیری و پیاده سازی اســت. هدف از نوشــتن ایــن کتاب نیز پــل ســاختن بــرای افــرادی اســت کــه می‌خواهنــد ایــن مســیر را بــا بینش و مهارت‌های افراد موفق، امن‌تر و سریع‌تر بپیمایند.

او یکی از مهمترین عوامل شکست استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارها در ایران را فقدان سواد کسب و کار بیان کرد که این کتاب قرار است با تلفیق علوم مختلف شامل مدیریت استراتژیک، علوم بازاریابی و هک فروش، سواد مالی، تفکر طراحی، متد لین و MVP، روانشناسی علمی موفقیت و سایر دانش‌های کاربردی، آن خلا را پوشش دهد. از دیگر وجوه تمایز این کتاب، داشتن انسجام و نخ تسبیح در عین گستردگی و جامعیت جهانی علوم مطرح شده در آن ذکر شد.

نویسنده کتاب در ادامه عنوان کرد که کتاب کارخانه کسب‌و‌کار، ماحصل فعالیت‌های اجرایی او به عنوان یک کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی و سایر تجارب آموزشی و منتورینگ در کنار همکاری با وزارت اقتصاد، وزارت کار، معاونت علمی ریاست جمهوری، کمیسیون تلفیق مجلس، دانشگاه‌ها و مراکز کارآفرینی سراسر ایران می‌باشد که اشتباهات رایج در ایران را پوشش داده و با علم روز جهان در این حوزه قوام و غنا پیدا کرده‌است. به گفته او، تالیف این کتاب 4 سال پیوسته به طول انجامیده و قرار است به زودی بوم کارخانه کسب‌و‌کار برای کاربرد در رویدادهای کارآفرینی و استارتاپی به آن اضافه شود.

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید