سازمان نظام پرستاری به یکی از سریال‌های نوروزی معترض شد

رییس کل سازمان نظام پرستاری، در نامه ای به رئیس رسانه ملی، نسبت به تخریب جایگاه پرستاری در یکی از سریال های نوروزی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی جهانپور رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در این نامه خطاب به پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، عنوان داشته است: در آستانه نوروز که نمادی از همدلی طبیعت با انسان است، شاهد پخش سریالی با نام “هفت سر اژدها” هستیم که با وجود برخورداری از تیم کارگردانی با تجربه، موفق و با سابقه‌ی ارزشمند هنری، در همان قسمت اول از عبارات و کلمات بسیار وهن آمیز نسبت به جایگاه جامعه پرستاری استفاده کرده که منجر به آزردگی به حق پرستاران عزیز گردیده است.

پرستاران با وجود عدم توزیع مناسب امکانات و نیروی انسانی و فقدان عدالت در پرداخت و وجود تبعیض‌های متعدد میان آنان و دیگر شاغلین در دولت، به دلیل تعهد کاری و مسئولیت پذیری ذاتی این قشر، طبق آمارهای رسمی کشور، از مورد اعتمادت رین اقشار اجتماعی هستند. از سوی دیگر سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای که بزرگ‌ترین شبکه ی مخاطبین را داشته و دارد، نقشی اساسی و محوری در ارتقا سرمایه اجتماعی اقشار و اصناف اجتماعی دارد که پیش از این با وجود ساخت و پخش برخی آثار هنری، آنگونه که شایسته است در ایفای این نقش نسبت به صنف زحمتکش پرستاران اقدام ننموده است که انتظار می‌رفت در دوره مدیریت جدید سازمان صدا و سیما، این عقب ماندگی مورد جبران قرار گیرد.

فراموش نکنیم که زمان زیادی از روزهای سخت همه گیری بیماری کووید که به شهادت عموم جامعه، تصویری از حماسه آفرینی پرستاران بود نگذشته است و اسامی پرستاران شهید که جان خود را تقدیم صیانت از سلامت جامعه کردند از ذهن جامعه پاک نشده است و صدای تقدیر رهبر معظم انقلاب از پرستاران هنوز در گوش‌هایمان طنین انداز است.

مطالبه سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده این قشر، از جنابعالی که رویکرد تحول آفرینی در مدیریت صدا و سیما در پیش گرفته اید، عذرخواهی از جامعه پرستاری و جبران این موضوع است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید