واحد بازرگانی و چالش های تجارت الکترونیک

کیوکامرس بازرگانی

به گزارش ریان، شاید مثل قبل دیگر از واژه «تجارت الکترونیک» استفاده نشود و این به این معناست که معاملات آنلاین به قدری در زندگی ما نفوذ کردند که به مفهومی بدیهی بدل شده‌اند. اگرچه این نوع تجارت برای کاربران بسیار آسان‌تر است اما در لایه پلتفرم‌ها همواره چالش‌هایی را به همراه دارد. با همین هدف، گفتگویی در خصوص چالش‌های پلتفرمی، با علاالملک قریشی، مدیر بازرگانی دارتیل، یکی از کیوکامرس‌ها داشتیم که در ادامه آن را خواهید خواند: قریشی در ابتدا در خصوص مدل کیوکامرس در دارتیل گفت: «در دارتیل این مدل در سه حالت مختلف تعریف می‌شود، در حالت […]

به گزارش ریان، شاید مثل قبل دیگر از واژه «تجارت الکترونیک» استفاده نشود و این به این معناست که معاملات آنلاین به قدری در زندگی ما نفوذ کردند که به مفهومی بدیهی بدل شده‌اند. اگرچه این نوع تجارت برای کاربران بسیار آسان‌تر است اما در لایه پلتفرم‌ها همواره چالش‌هایی را به همراه دارد.

با همین هدف، گفتگویی در خصوص چالش‌های پلتفرمی، با علاالملک قریشی، مدیر بازرگانی دارتیل، یکی از کیوکامرس‌ها داشتیم که در ادامه آن را خواهید خواند:

قریشی در ابتدا در خصوص مدل کیوکامرس در دارتیل گفت: «در دارتیل این مدل در سه حالت مختلف تعریف می‌شود، در حالت اول، مفهوم اصلی تجارت سریع، رسیدن کالا زیر دو ساعت به دست مشتری است. یعنی از زمان سفارش تا تحویل، مجموعا زیر دو ساعت طول بکشد. حالت دیگر این است که اگر زمان آماده سازی کالا زیاد شد، سفارش همان روز به دست مشتری برسد. و در حالت سوم نیز کالا روز بعد به مشتری تحویل داده می‌شود.»

  • چه چالش‌هایی دارید؟

«یکی از بزرگترین چالش‌های ما این است که فروشندگانی را به این سیستم اضافه کنیم که امکان فعالیت و آشنایی با این شیوه کسب و کار را داشته باشند، با توجه به مدل بیزنس “زمان” اهمیت بسیار بالایی دارد. همچنین ایجاد هماهنگی بین پلتفرم، فروشنده، سفیر و خریدار نکته کلیدی کیو کامرس است.

از طرف دیگربا توجه به اینکه دارتیل یک کسب و کار Door to Door است و در این مدل انبار و پردازش حذف شده است، کنترل کیفیت کالاها به روش سنتی امکان‌پذیر نمی‌باشد و نیاز است متدهای جدیدی تعریف گردد تا از این منظر نیز نظارت بر کیفیت کالاها امکان پذیر شود.

چالش دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد همانند سایر کسب و کارهای اینترنتی، مدیرت کالاهای مرجوعی است، چرا که با چالش خلا قانونی روبرو است.»

  • در بحث اینکه فروشندگان کار با سایت یا اپلیکیشن را یاد بگیرند، چه چالش‌هایی داشتید؟

«وضعیت هنوز جوری که باید باشد نیست و فروشندگان هنوز به تسلط کافی نرسیدند. حالا در بحث کیوکامرس که سرعت بسیار مهم است، این قضیه هم مهم‌تر جلوه می‌کند و البته اینکه سخت افزاری مثل گوشی هوشمند نیز برای اتصال به پنل فروشنده لازم است. اما، پاندمی کرونا باعث شد که فروشندگان به فروش آنلاین گاردی نداشته باشند و از آن استقبال کنند. البته ما هم متریال آموزشی مناسب برایشان آماده کردیم.»

با وجود همه این چالش‌ها، اما زیستن در قرن سرعت، حتی ای-کامرس‌ها را به سمت کیوکامرس شدن سوق داده است.

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید